Zeilen en zo

23 januari 2014 - Deshaies, Guadeloupe

Ons zeilavontuur is inmiddels al weer afgelopen. Het was heel bijzonder. We werden opgehaald door Xavier en Nathalie, een echtpaar dat met hun 2 kinderen op de catamaran Riviere woont. De kinderen waren nu bij hun grootouders. We waren de enige passagiers en hadden een hut en het gebruik van een gezamenlijke badkamer. Erg klein wc-tje met een bijzondere gebruiksaanwijzing: volpompen, leegpompen en dit vooral een paar keer herhalen om te voorkomen dat je boodschappen retour kwamen. Leuker was het om buiten te douchen: inzepen, wassen, in zee springen en dan uiteindelijk nog een beetje naspoelen met de handdouche. Nog nooit zo lekker de dag begonnen. De Caribische zee is behoorlijk ruw, dat hadden we anders ingeschat.Gelukkig hielden we het allebei goed, met behulp van wat zeeziektepilletjes. Ik zat zelf op het voordek, maar kon ook niet terug omdat de het schip zo tekeer ging  Nathalie zat helaas wel met een emmer, dus ik voelde me een hele zeevrouw. We zijn op Petit Terre en Marie-Galante geweest. Prachtige, stille eilandjes.Op Petit Terre zijn er duizenden leguanen die 's ochtends in de struiken opwarmen. Prachtig gezicht. Ook mooi gesnorkeld, o.a. yellowback haaitjes en een grote rog gezien. Op Petit Terre komen verder alleen wat dagjesgasten dus aan het eind van de dag is het eiland alleen voor de boten die in de lagune aanmeren aan de boeien. We zijn het eiland ook nog bijna rond gelopen, een zware tocht in het zachte zand en ook behoorlijk schuin aflopend. Op Marie-Galante hebben we een auto gehuurd, een oud barrel, waarin rode lampjes al branden bij de start. De verhuurster, een klein vrouwtje die voortdurend sigaretten rookte, was helemaal blij dat ze haar Engels op ons uit kon proberen, vooral de Franse woorden die vrijwel identiek zijn in het Engels.

Nathalie en Xavier hebben heerlijk voor ons gekookt, dus we zijn echt verwend.

Bij het afscheid van Xavier en Nathalie heeft Henk zelfs nog 2 zoenen van Xavier gehad: voor hem ook weer een ervaring!

Inmiddels zijn we nu in Deshaies, in het westelijk deel van Guadaloupe, in een mooi hutje aan het strand om de laatste paar dagen door te brengen. Dat worden nog een paar romantische dagen!! Ook weer fijn met een grote douche en wc!

Groetjes van Henk en Karin

1. Hans en Helma:
    23 januari 2014
    gaat lekker lees ik hoop dat het mooi weer blijft geniet er maar van
  2. Ben&Jos:
    23 januari 2014
    Jullie zeilen, wij dweilen hier. Maar het is gelukkig water en geen sneeuw. Mooie verhalen, nog veel plezier.
  3. Elvire en Feike:
    23 januari 2014
    Wij wisten al heel lang dat Henk nu eenmaal onweerstaanbaar is, voor vrouwen EN mannen.

Groetjes en nog veel plezier,
    Elvire en Feike
  4. Ben&Jos:
    23 januari 2014
    Is mijn broer uit de kast gekomen?