3e week - de Lot

1 oktober 2023 - Ault, Frankrijk

Het weer is de hele vakantie super geweest, dus nemen we ook de tijd om lekker bij het zwembad te liggen. Terwijl ik in het zwembad lag, met uitzicht op de akkers van de achterbuurman, zag ik ineens zijn koeien daar lopen. Vervolgens kwamen ze door een heg van "onze" tuin tevoorschijn en maakten aanstalten om de weg op te gaan. We hebben ze toen een ander weiland in kunnen jagen en Henk heeft het weggetje geblokkeerd met de auto. Ik, als chef logistiek, mocht de gendarmerie bellen (tip: altijd het adres goed uit je hoofd leren). De gendarmerie heeft de Mairie (stadhuis) gebeld en die weer de boer. Die kwam gelukkig snel met een grote emmer voer langs om de 7 koeien met stier weer weg te lokken, onder luid geroep van Menemenemenemene .... etc (weer wat geleerd). Verder mooie tochten gemaakt door de Lot, een dag naar Cahors en daar ook een vaartocht gemaakt op de Lot (met passage door een sluis). Ook weer de heerlijke foie gras gegeten. Zal wel niet verantwoord wezen, maar het smaakte heerlijk. Als laatste nog het middeleeuwse Saint-cirq-Lapopie bezocht. Zo mooi bewaard gebleven. Alleen vraag je je wel af hoe invaliden en oudjes nog hun huis uitkomen over die steile straatjes. Een rollator wordt hier al heel gauw een soort raket (bergaf danwel).

Nu verblijven we nog 2 dagen in Ault, in de baai van de Somme. We logeren in een klein appartement aan de boulevard, met schitterend uitzicht op de zee en de krijtrotsen. Morgen laatste stukje terug naar Nederland, via Cao Gris Nez, een bekend uitzichtpunt op de krijtrotsen, met helder weer zicht op Dover.

We hebben een heerlijke vakantie gehad, prachtige streken verbleven: de Provence, de Herault, de Lot en als toegift de Somme. We kunnen er weer tegen!

1. Prina:
    👌 goede thuis reis!
  2. Karin:
    Dank je!
  3. Ria Caro:
    1 oktober 2023
    Goede reis terug. Jullie hebben een hoop mooie herinneringen verzameld. Leuk om op terug te kijken.
  4. Karin:
    1 oktober 2023
    Jazeker, het is allemaal omgevlogen. Nu weer terug naar normaal. Volgende week zwemmen!
  5. Ria Caro:
    1 oktober 2023
    Ja met koffie. Ik trakteer!
  6. Karin:
    Goed plan!
  7. Trudy en Ferry Jeursen:
    4 oktober 2023
    leuk reisverslag en foto's. goeie reis terug, tot zaterdag!