Dominica, een zondagseiland

19 januari 2014 - Marie Galante, Guadeloupe

We hebben prachtige dagen gehad op Dominica:ontdekt door Columbus op een zondag, vandaar de naam Dominica.Het eiland is nog puur Caribisch en de natuur is overweldigend mooi. Ze hebben erg veel vogelsoorten, die een soort ploegendienst hebben, de geluiden gaan dag en nacht door. Ook veel prachtige bloemen, die wij vaak kennen als kamerplanten. We verblijven bij de Sunset Bay Club, de eigenaar is een Belg, die Oostende verruild heeft voor Dominica. Geen gekke ruil. Hij heeft nog steeds kroketjes op de kaart staan, maar dan met kreeft.Ook mosselpannen (import uit Zuid-Amerika). 's Avonds komt hij met rum alle tafels af, dus wel een beetje een drankorgel!

Wel een aantal ongewilde beestjes (lees: spinnen). Henk had al een spin op zijn rugzak en zag vervolgens iets groters wegschieten op het plafond. Jullie begrijpen dat ik enige tijd naar een plafond met knoesten heb gestaard, maar uiteindelijk bedacht dat er dan ook nog tientallen onder het bed konden zitten. Ineens werd ik 's nachts wakker omdat ik in mijn rug geprikt werd. Help! Gelukkig was het mijn oorbel die uit mijn oor gevallen was!

We hebben veel gezien van het eiland,de prachtige Trafalgar watervallen (1 met koud water en 1 met vulkanisch warm water), de Emerald Pool (gezwommen onder de waterval), tochtje op de Indian River (hier zijn opnames gemaakt voor Pirates of the Caribbean). Ook nog gesnorkeld bij Champagne beach. Er komen hier vulkanische bubbels uit de bodem van de zee,waardoor het lijkt of je in een champagneglas zwemt. De wegen zijn niet slecht, maar wel erg steil, tot 25%!!! De mensen zijn erg vriendelijk en ook nog erg godsdienstig (Thank you Lord Jesus! als je vraagt hoe het met hen gaat).De medewerkers van de autoverhuur hebben in hun kraag van het overhemd staan: Be positive! W kunnen er nog wat van leren.

Bij het vertrek uit Dominica moesten we nog vertrekbelasting betalen. Laat ze het maar niet horen in Nederland! Veel controles, maar apparatuur werkt niet, want de heup van Henk "ging niet af"bij het poortje.Verder moest alles door de machine, maar niemand die keek wat er op het scherm voorbij kwam.

Nu dus aangekomen in Guadaloupe. We zitten in een vreselijk luxe hotel (1 nachtje maar) met woonkamer, slaapkamer en 2 badkamers (je zal toch moeten wachten op elkaar!) Over een uur worden we opgehaald voor de 4-daagse zeilcruise naar een aantal kleine eilandjes rond Guadaloupe. Er staat een straffe wind, dus succes!

We genieten in ieder geval volop! Tropische groetjes van Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    19 januari 2014
    wederom een schitterend verhaal. Karin, pas op met spinnen, als je ze dood slaat komen er vele op de begrafenis!!Geniet verder samen lekker van de zeiltocht en tot horens, groet van ons samen.
  2. Helmy Borsboom:
    21 januari 2014
    Hallo Karin en Henk, wat een bounty-gevoel, om toch nooit meer terug te keren naar dit kikkerlandje, waar het grijs en grauw is.
    We wensen jullie heel veel plezier tijdens jullie cruise langs nog meer schitterende eilanden. Geniet ervan, dan kunnen jullie er nog lang op teren.
  3. Fredy:
    23 januari 2014
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen! Het lijkt me een mooie ervaring op de catamaran, maar niet voor mij. Ben niet zo van de boten. Geniet lekker van jullie hutje de laatste dagen.
    groetjes van ons 3tjes.