Dordogne

18 september 2020 - Sarlat-la-Canéda, Frankrijk

De laatste week van de vakantie verblijven we in de Perigord Noir, vlakbij Sarlat-la-Caneda. Op weg hierheen een stop gemaakt bij Oradour, een hartverscheurend monument uit de 2e wereldoorlog. Als vergelding op de D-day landingen hebben een groep SS-ers het hele dorp uitgemoord, inclusief 193 kinderen. De restanten van het dorp zijn als monument bewaard en het is bizar om hier rond te lopen. Overal staan nog auto's  en heel raar, ook de oude naaimachines staan er nog.

Sarlat is een prachtige oude stad, ook alweer vaak gebruikt in films. De Perigord staat bekend om zijn truffels, walnoten, eenden en ganzen, dus een paradijs voor fijnproevers. We hebben hier een leuk klein huisje op een park, met een zwembad. Dat is wel nodig, want de temperatuur ligt rond de 35 graden.

Afhelopen maandag heerlijk eend gegeten uit een foodtruck. De aardappels erbij stonden stijf van de knoflook. Dan hou je ook wel een goede corona afstand!

Natuurlijk ook gekajakt! Een tocht van15 km van Vitrac naar Beynac. Het voelde aan als 50, want ondanks stroom mee, ga je je schouders toch wel voelen! Af en toe lekker het water in, dan blijft de temperatuur wel te doen!

Morgen vertrekken we weer, nog 2 nachtjes in Amiens en dan weer terug naar huis! En natuurlijk weer tijd om een volgende reis te plannen!

1. Ria Caro:
    18 september 2020
    Wat een mooi verslag. Nog een fijne tijd en goede reis terug
  2. Mary:
    19 september 2020
    Wat leuk weer, Hetty is net terug uit Sarlat ze is daar ook op een camping geweest. Geniet nog lekker 😘