Herault - Languedoc Rousillon

16 september 2023 - Prades, Frankrijk

De eerste week is voorbij gevlogen. Vandaag zijn we naar Prades-sur-Vernazobre gereden, een heel klein dorpje in de Herault. We hebben hier een kleine studio in Boutique Gite 5. De Nederlandse eigenaar Marco heeft hier een huis prachtig opgeknapt. We hebben al eerder in de Morvan in een spoorweghuisje gelogeerd. Ook hier weer is echt aan alles gedacht en zijn heel hartelijk ontvangen met zelf gebakken vijgentaart, een fles wijn en zelfgemaakte jam. Ook weer een fijn zwembad erbij. Op weg naar Prades 2 stops gemaakt: in Villeneuve-les-Avignon voor de brocantemarkt op zaterdag. Het had alleen vannacht behoorlijk geregend, dus veel verkopers zagen het niet zitten om uit te pakken. Degenen die er wel waren zaten om 10.00 uur al aan de oesters en ander zeefruit! Uiteraard met wijn om de vis te laten zwemmen. Ergens op de wereld zit er wel een 5 in de klok toch? 2e stop in Les-Baux, een prachtig plaatsje in de Alpilles. We zijn daar woensdag al geweest, maar vandaag nog een lichtshow meegemaakt in een oude steengroeve. Fantastische projecties (met mooie muziek) van Nederlandse schilders: van Vermeer tot van Gogh. Zeer de moeite waard!

Natuurlijk het zwembad getest (en goedgekeurd)!

Donderdag hebben we okerkleurige landschap rond Roussillon bekeken. Een flinke afdaling / klim in het oranje/gele landschap. Maar Henk heeft het, ondanks de hoge temperatuur, ook goed volbracht!

Vrijdag ook nog een rondrit gemaakt ten westen van de Mont Ventoux, de zgn. Dentelles de Montmirail. Het gebergte lijkt, met een beetje fantasie, op een afstand op kantwerk. In Seguret lekkere gelunched en daarna lokte het zwembad weer.

Al met al een heerlijke 1e week van de vakantie.

1. Prina:
    Wat leuk!! Genieten , nog een hele fijne vakantie!👌☀️
  2. Karin:
    Dank je!
  3. Zonneveld Paul:
    17 september 2023
    Wat leuk om het mee te kunnen lezen en de beelden via de foto’s mee te krijgen.
  4. Karin:
    Dank je Paul!
  5. Ria Caro:
    17 september 2023
    Weer zo n prachtig verslag. Lekker genieten
  6. Karin:
    Dank je! Groetjes👐
  7. Trudy en Ferry Jeursen:
    17 september 2023
    Karin en Henk, leuk om jullie verhaal weer te lezen en leuke/mooie foto's. Veel plezier nog samen!
  8. Karin:
    17 september 2023
    Dank jullie wel? Jullie vakantie ook fijn geweest?
  9. Rein en Liane:
    17 september 2023
    Wat leuk om jullie verslag te lezen en de grappige een mooie foto's te bewonderen. Nog veel plezier buurtjes.
  10. Karin:
    19 september 2023
    Dank jullie wel! We doen ons best!
  11. Mary:
    18 september 2023
    Wat een mooie plekjes weer, en dan die lichtshow 👍
  12. Karin:
    19 september 2023
    Hoi, die lichtshow is ook in Amsterdam op het Westergasterrein. Momenteel zijn er geloof ik 8 plekken in Europa waar ze dat doen. Ik zag beelden van Amsterdam, zag er ook prachtig uit! Echt iets voor jullie!
  13. Elvire en Feike:
    Hallo Karin en Henk,
    Hartstikke leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Mooie foto’s ook. Weer opvallend veel met het onderwerp ‘eten & drinken’.
    Die lichtshow lijkt ons ook wel wat. We gaan kijken of die ook ergens in Nederland is.
    Eerst maken we onze reis door IJsland af. We zitten nu aan de zuidkust bij Höfn.
    Groetjes van Elvire en Feike
  14. Karin:
    21 september 2023
    Hoi, bedankt! In Amsterdam is die lichtshow ook. Heet daar Fabrique de Lumiere, Westergasterrein. Veel plezier in IJsland, we zijn benieuwd naar julie verslag!
  15. Karin:
    21 september 2023
    Hoi, bedankt! Lichtshow is inderdaad in Nederland ook, heet Fabrique de Lumiere, Westergasterrein. Veel plezier in IJsland, we zijn benieuwd naar jullie verslag, groetjes Henk en Karin
  16. Trudy en Ferry Jeursen:
    20 september 2023
    Was ook heerlijk Karin, we hebben super weer gehad. Veel plezier nog