Westland, Nederland

27 januari 2014 - Point-à-Pitre, Guadeloupe

..... en toen waren we weer thuis! Nog een paar heerlijke dagen gehad in Guadaloupe, lekker actief, naar de markt geweest, veel gezwommen en ook nog een snorkeltocht gemaakt in het nationale marinepark van Cousteau. Onderwater staat een beeld van hem, als je het aanraakt brengt dat geluk en zal het je als duiker beschermen. Helaas zaten wij in een ander deel van het park.

Het snorkelen was erg mooi. We moesten wel verplicht een shorty aan (het zeewater was 26 graden, maar desondanks is het "wettelijk" verplicht). Afijn, als je je er eindelijk in geworsteld hebt, hou je het dan toch maar aan. Staat natuurlijk uiterst stoer. Toen we op de boot wachtten kwam er een boot aan met een aantal vissers, die hadden net een zwaardvis gevangen van zo'n 2 meter (zonder zwaard), wat een gigant. Ter plekke werd de vis onthoofd en de kop werd weer het water in gegooid. Blijkbaar weer als visvoer. Met het snorkelen zelf hadden we gehoopt nog zeeschildpadden te zien, maar dat lukte niet. Wel erg veel verschillende vissen, teveel kleuren om op te noemen. Ook veel zee-egels, goed dat je zwemvliezen aan hebt, want daar wil je niet met je voeten tegenaan komen.

Maar aan alles komt een eind en de vlucht (7 1/2 uur) Orly en met de bus van Orly naar Charles de Gaulle (1 uur) en dan van Charles de Gaulle naar Amsterdam (45 minuten) lijkt niet veel, maar met de wachttijden ben je toch zo'n 16 uur onderweg. Maar de eilanden zijn zo schitterend, de moeite waard om van Schiphol ook directe vluchten te krijgen!

Temperatuur hier valt erg tegen: in vergelijking zo'n 24 graden lager  x  2 personen = 58 graden te laag!

Laten we maar hopen op een mooi voorjaar en een mooie zomer in Nederland. In ieder geval al bedacht dat januari 2015 weer een mooie tijd is voor een trip naar het Caribisch gebied! Er zijn honderden eilanden, dus nog keuze genoeg ........

1. Joop en Trudi:
    27 januari 2014
    welkom thuis weer en genoten van je reisverhalen!! Tot de volgende keer zullen we maar zeggen.