Toen wij uit Rotterdam vertrokken ........

17 mei 2013 - Rotterdam, Nederland

Het is weer tijd voor een reis: morgen vertrekken we heerlijk luxe op het cruiseschip de ms Rotterdam naar Noorwegen. Het weerbericht ziet er niet verkeerd uit en na alle kou en regen hadden wij dat niet verwacht. Uiteraard eerst maar meemaken ........

Wat betreft de wind, daar heb ik nog maar niet naar gekeken. De wind kan vooral de eerste dagen "lelijk uit de hoek komen", maar ook dat zullen we beleven. In ieder geval hebben we een forse hoeveelheid reisziektepilletjes bij ons. De eerste stop is Oslo (na ongeveer 1 1/2 dag varen) en ik ben heel erg benieuwd naar het Vigeland park. We zijn beiden nog nooit in Scandinavië geweest, dus zijn erg benieuwd naar het land, de fjorden, de cultuur.

Maar eerst vandaag nog even "schoon schip" maken thuis en de bak met werkmail nog even schonen, zodat we met een schoon geweten op stap kunnen! We houden jullie op de hoogte.

Voor de uitzwaaiers: we staan op het achterdek aan de zijde van Hoek van Holland. Helaas geen vlag van het Westland, maar vast wel een sjaaltje!!

1. Fredy:
    17 mei 2013
    Heel veel plezier en geniet ervan. Noorwegen is een mooi land, zeker het westen met de fjorden. Zie jullie verhalen wel.
  2. Mary:
    17 mei 2013
    Heel veel plezier en geniet ervan!
  3. Helmy Borsboom:
    17 mei 2013
    Heel veel plezier in het prachtige noorden, en een weetje in Noorwegen stoppen automobilisten echt nog voor een zebrapad.
    En Ad wil nog even doorgeven, zonder jullie ongerust te maken, dat hij het hoofd van de machinekamer nog kent van vroeger en dat hij niet zo goed bekend stond vroeger, maar dat zal nu vast wel beter gaan met hem. Zolang de kapitein maar niet familie wil begroeten op een eilandje onderweg, hoeven jullie je geen zorgen te maken hoor. Alleen maar plezier en ook nog de hartelijke groeten van Vanessa.
    groetjes en graag toe ziens
    Ad en Helmy
  4. Carla Boom-Hartman:
    17 mei 2013
    Goeie reis en naar ik hoop met veel zon.
    Veel plezier,
    Groetjes Carla
  5. Marga:
    Heel veel plezier...
  6. Akkertjes:
    17 mei 2013
    Veel plezier daar ,maar het is hier t zelfde weer hoor.
  7. Joop en Trudi:
    17 mei 2013
    Geniet ervan. Kom je toevallig in de buurt van ASKVOLL doe ze daar dan allemaal de groeten. Heerlijk land, schoon, groen en stil.
    Lieve groeten van ons.