Vancouver

30 augustus 2015 - Vancouver, Canada

Vancouver is een mooie stad met veel grote parken. We nemen de hop-on/hop-off bus om de stad in1 dag te kunnen bekijken. De stad ligt prachtig aan de zee en met uitzicht op de bergen. Je kan 's ochtends naar het strand en 's middags gaan skiën. Er leven erg veel Chinezen in Vancouver, o.a. Hebben zij in grote aantallen gewerkt aan de spoorlijn door de Rocky Mountains. Er is dus ook een grote Chinatown. We aten  heerlijk Chinees in een echt Chinees restaurant: je plakt aan de vloer, heel veel licht en plastic tafeltjes, maar heerlijk eten zoals Peking eend en de echte Sweet and sour pork. Bij de rekening krijg je een gelukskoekje. Henk kreeg een zeer gevuld koekje met 4 spreuken, dus die kan de komende weken zijn geluk niet op. Zijn idealen worden waarheid / zaterdagnacht belooft veel / hij moet leren ontspannen / en hij krijgt onverwacht de wind mee! Mijn wensen, mits ze niet te extravagant zijn, worden ook vervuld!

Gisteren regende het fors, maar we waren het toch wel zat na een vlucht van 10 uur, dus hebben er niet veel van gemerkt. Bij de douane waren er grote rijen, dus we werden in een soort looproute gezet, waardoor je uiteindelijk 3 kilometer heen en weer liep om zo'n 50 meter te overbruggen.

Vandaag was het lekker weer, met af en toe wat spetters. Onderweg ook nog een straat met een dikke laag sneeuw gezien, maar dat was aangevoerd voor een filmopname. Bizar!

Morgenochtend gaan we de auto ophalen en dan met de Ferry over naar Vancouver Island. Dat is een overtocht van 2 uur, daarna nog een paar uurtjes rijden en dan zijn we in Ucluelet, aan de Stille Oceaan. De ochtend daarna gaan we gelijk beren spotten met een zodiak. Hopelijk op een rustig zeetje.

Groeten van Henk en Karin

1. Marianne en Hellen:
    31 augustus 2015
    Zo wereldreizigers nog steeds on the road!
    Wij hebben dit jaar IJsland gedaan, is beslist ook iets voor jullie zo'n trip over het hele eiland. Kan me herinneren dat jullie daar het Noorderlicht gezien hebben. Maar het is ook in de zomer de moeite waard! Veel plezier in Mooi Canada! De Rockies zijn prachtig, maar paspop voor de beren!
  2. Bianca:
    31 augustus 2015
    Mooie herinneringen aan Vancouver Island, heel veel plezier gewenst vanuit een eveneens regenachtig Nederland!
  3. Joop en Trudi:
    31 augustus 2015
    Ook wij hebben er enkele jaren geleden onze ogen uitgekeken toen wij bij een zus van Trudi logeeerde in Vancouver. Geniet ervan !!!
  4. Chris. en Elly:
    Hallo Karin en Henk,
    Dat klinkt allemaal al weer geweldig globetrotters!! Fijn jullie reisverslag te lezen
    En het maakt mij alleen maar nieuws gierig al zitten jullie aan de andere kant . Veel plezier en geniet
  5. Rein en Liane:
    31 augustus 2015
    Jullie reis is nog maar net begonnen, maar dit klinkt al geweldig. Leuk dat we op deze manier een beetje met jullie op reis kunnen. Veel plezier.
    Groetjes van ons.
  6. Fredy:
    4 september 2015
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Veel plezier. Groetjes van on 3tjes.
  7. Chris en Elly:
    5 september 2015
    Hallo daar was allemaal heel spannend vooral met dat slechte weer.
    Maar nu naar Oostkust wordt ik nog nieuwsgieriger.
    Ik ga het allemaal opsnuiven en kijk mee met de kaart.waar wij dan ook komen . Bij de beren zal ik er eentje uit mijn gezelschap moeten kiezen .Ha. Ha!!!!! Groetjes