Reis naar de middle of nowhere

23 november 2011 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Hier weer even een berichtje uit Nieuw-Zeeland. Na de Catlins zijn we vertrokken naar Stewart Island, liggend onder het Zuidereiland. Er wonen hier maar 380 vaste inwoners en het is een bijzonder eiland. Omdat de veerboten erheen veel last hebben van rare golven en vrijwel iedereen groen aan komt, besloten we om te gaan vliegen. Nou, dat was een goede keuze! Vanaf Invercargill vertrokken we met een heel klein vliegtuig, 10 personen inclusief de piloot. Niet alleen je bagage wordt gewogen, maar ook alle personen apart. Godzijdank roepen ze je gewicht niet om, dan had ik toch maar met de veerboot gegaan. Eén van de passagiers mocht naast de piloot zitten, waarop zijn vriendin gelijk uitriep: don't you touch a thing! Ook vertrouwenswekkend. Al met al was het maar 20 minuten vliegen, dus het viel erg mee. Op de landingsbaan wordt je gelijk met een busje opgehaald, verder is er helemaal niets. Het busje zet je op verzoek af waar je moet wezen. We logeerden in een Bed and Breakfast wat gerund werd door een soort hillbillies. Erg aardig, maar wel bijzonder. Het huisje was van onder tot boven met boeken  "behangen". Eten kon maar op een paar adressen: een viskar, een creperie en het hotel. We hebben hier mooie tochten gemaakt naar Ulva Island en met iemand een tocht over het eiland (27 km weg, dus dat schiet lekker op!) Eergisteren zijn we naar de Doubtful sound gereisd: eerst naar Manapouri, dan een uurtje met de boot over het meer, dan met een bus over een bergpas en dan kom je aan bij het laatste stukje wildernis. Er valt hier ongeveer 7 meter regen per jaar en daar hebben we een groot deel van meegemaakt! Het lijkt erg jammer, maar hierdoor stromen er duizenden watervallen langs de rotsen naar beneden: prachtig. Verder een zeeleeuwenkolonie gezien en een aantal pinguins, o.a. de crested pinguin die erg zeldzaam is. Aan boord veel mensen ontmoet, uit allerlei landen en van allerlei leeftijden.
Vandaag zijn we weer terug gekomen in de bewoonde wereld en nu zijn we in een Backpacker logies in Wanaka. Geen slaapzalen, maar een leuke studio. Morgen gaan we door naar de Franz Josef gletsjer.

Kara were he toti (weet niet wat het betekent, maar klinkt goed!) groetjes van Henk en Karin

1. Martina:
    23 november 2011
    Sounds all very exciting, hillbillies, backpackers and co-pilots who are told not to touch anything. Glad you are having a great time, see you in Rotorua in a few days,love Jan and Martina.
  2. Agnes:
    Ha lieverds,

Wat klinkt het allemaal weer geweldig zeg.
    Dankzij deze site genieten we met jullie mee.
    Nog heel veel plezier en hoop dat jullie geweldig weer hebben.
    liefs van Cor, Agnes en kids
  3. Mary:
    23 november 2011
    Wat een leuke reis, veel diverse dingen zien en doen jullie weer, heerlijk om zo mee te reizen.

Liefs Mary
  4. Helmy Borsboom:
    23 november 2011
    Hallo Karin en Henk, wat een avonturen hebben jullie nu al beleefd, spannend hoor, vorral het gevoel van die veerboot (watch out, the puker is behind you, maar gelukkig zijn jullie dat bespaard gebleven. Geniet verder, maar zo te lezen gaat dat vast wel lukken.
    groeten Helmy en Ad
  5. Joop en Trudi:
    24 november 2011
    dank jullie weer voor de geweldige rapportage van al jullie belevenissen; ik zag jullie berichten hedenmorgen pas omdat we 14 dagen Tenerife achter de rug hadden met veel vetraging i.v.m. kapot vliegtuig van Arke. Verder alles goed. Geniet er samen van en blijf gezond en van elkaar houden!!!!
  6. Ben&Jos:
    25 november 2011
    Hielden ze naast het wegen van personen en bagage nog rekening met gewichtsverdeling in het vliegtuig? M.a.w.: waar zat Henk?

Grt. Ben&Jos
  7. Elly:
    26 november 2011
    Hoi Karin en Henk
    Jammer dat we geen muisjes zijn en jullie aventuur kunnen mee beleven het is genieten wat je zo leest .
    nog veel mooie dagen .
    Gr Chris en Elly
  8. Fredy:
    27 november 2011
    Hoi, zo te lezen is het genieten! Leuk jullie op deze manier te volgen, Nog veel plezier.
    groeten,
    Ruud en Fredy
  9. Ronnyboy:
    30 november 2011
    Hej Henk and Karin i just coming out a city in marokko Den Hage a lot of cultures there and i eat marocan pancake it was very nice then i where home from my work again in hoek van holland
    jully hebben wel mooiere verhalen moet ik zeggen.
    groetjes Ronnyboy