Merika

19 augustus 2013 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Saskia, waar gaat het vliegtuig heen? Steevast is het antwoord "Merika". En daar zitten we nu dus. We maken dit keer een rondje Denver en bezoeken de staten Colorado, Wyoming, South Dakota en Utah. We zijn begonnen in de Rocky Mountains en zitten nu in een blokhut uit te kijken op de Rockies. De hut heeft een hottub op de veranda, dus dat is heerlijk. Vandaag het nationale park in geweest en een prachtige tocht gemaakt, tot een hoogte van 3750 meter. IJle lucht, maar prachtig toendralandschap gezien met reuze marmotten, kleine tika's (konijnachtigen) en mountainsheep. Het weer is goed, wel behoorlijk warm. Ik had een gedateerde reisgids gevonden en daarin stond dat je niet raar op moest kijken als je John Denver hier tegen zou komen. Nou dat lijkt ons echt bijzonder! Verder hebben we onze berentechnieken doorgenomen: -klim in een boom (zwarte beer is dat kansloos, want die klimt beter Bij een grizzly ook kansloos want die tikt je tot 3 meter hoogte ook uit de boom) -gooi je rugzak naar de beer om af te leiden =ga doodliggen en hoop dat je rugzak je beschermt (als je die tenminste niet weggegooid hebt) -de beste van Ad: Laat Karin op de schouders van Henk gaan staan, dat imponeert (of Henk op de schouders van Karin) -Bokito niet in de ogen kijken Kortom redelijk kansloze opties, wetend dat die beesten 45 km per uur kunnen rennen (is even geleden dat we dit record gehaald hebben) en gewoon veel lawaai maken en hopen dat ze daar geen zin in hebben. Morgen rijden we door naar Rapid City, waar we Mount Rushmore gaan bekijken en ook Badlands NP. We blijven daar 3 nachten en gaan daarna naar Yellowstone. Genieten doen we dus volop! Groetjes uit Merika van Henk en Karin

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thijs en saskia:
    Hoi Opa en Oma,

Veel plezier in merika jullie vermaken je weer prima zo te lezen.
    Doe voorzichtig en als jullie weer in het vliegtuig zitten wel blijven zwaaien want ik zwaai naar elk vliegtuig.
    Liefs Saskia en Thijs
  2. Mary:
    Veel plezier
  3. Carla Boom-Hartman:
    Hoi Karin en Henk,
    Ik snapte eerst niet waar Merika lag, maar het kwartje is gevallen.
    Veel plezier en een fijne vakantie.
    Groetjes Carla
  4. Fredy:
    20 augustus 2013
    Hey Karin en Henk, leuk weer om jullie belevenissen weer te lezen. Heel veel plezier en een fijne reis. Groetjes van ons 3tjes
  5. Helmy Borsboom:
    20 augustus 2013
    Fijn om weer van jullie te horen en ook fijn dat je zo goed naar Ad's lessen, over hoe om te gaan met beren, geluisterd hebt.
    Daar zullen jullie veel profijt van hebben. Fijn om jullie avonturen weer een beetje mee te kunnen beleven. Veel plezier en geniet van al het moois dat jullie onderweg tegenkomen.
    groeten
    Ad en Helmy
  6. Ellen:
    20 augustus 2013
    Henk, je kan die beren toch gewoon wat honing geven? Dan vinden ze je lief en blijven ze wel van je af joh.
    Veel plezier jullie.
  7. Joop en Trudi:
    21 augustus 2013
    Hallo, jullie zitten er wel gelijk weer helemaal in. Ik bedoel niet alleen de boom, maar meer "in the mood" om weer lekker te genieten.