biefstukjes

23 augustus 2013 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Afgelopen week al weer veel beleefd! In South Dakota natuurlijk Mount Rushmore gezien: erg indrukwekkend die 4 presidenten. Daarna Custer State Park bezocht,een prachtig park met gekke uitgehakte tunnels, waardoor je Mount Rushmore ook nog kunt zien. We verbleven in een oud station, alles schots en scheef, maar erg leuk. Het ontbijt 's ochtends was een hele belevenis: er werd een klein diner geserveerd. De eigenaresse Carol staat iedere dag om 5 uur op om alles klaar te maken. Alle gasten zitten aan een grote tafel, dus de ontmoetingen zijn ook erg leuk.We hebben mensen ontmoet uit Australië, Bulgarije, USA, Schotland. Gisteren hebben we Badlands NP gezien: echt prachtig,met roze-wit-grijze rotspartijen. Hier was ook een grote bizonkudde, ook dat is een belevenis. Ook veel prairiedogs, die wonen in een dogtown, hebben daar tientallen holen en daar steken de koppies dan leuk boven uit. Het zijn echte Andre van Duin beestjes.

Vandaag hebben we een lange rit achter de rug naar Cody, de hometown van Buffalo Bill. We zitten in een cowboy village,met een zwembadje voor de deur. Zojuist een biefstukje verorberd en dat was een echte killer: het ding had de grootte van een wagenwiel. Als je het niet op krijgt, dreigen ze ook nog om een doggy bag mee te geven. Ik zie ons al in Yellowstone met de lucht van biefstuk rond de auto. Zal gegarandeerd een succes zijn. Er werd ook flink gedanst en Henk kreeg een acute aanval van roest in zijn heup!

Op weg naar Cody hebben we nog een kleine omweg gemaakt naar Devils Tower National Monument, een vreemde steenformatie die van grote afstand al iswaar te nemen. Het beeld is gebruikt in de film Close Encouters of the third kind (voor de liefhebbers).

Nu dus rustig uitbuiken en morgen het echte werk in Yellowstone. Daar blijven we 4 nachten en dan nog 2 nachten in Grand Teton. Beetje rustig tempo??? Wie dit gelooft mag het zeggen!