Malta en Gozo

9 maart 2011 - San Anton, Malta

Hallo mensen,

Hier een berichtje uit Malta: we zitten hier in een heerlijk hotel, vlak bij de oude stad Valletta. Gisteren zijn we hier aangekomen na 3 dagen Gozo, het kleine eiland naast Malta. Gozo is 10 x 5 kilometer, dus goed te overzien. We hebben daar gelogeerd in het klooster van de Augustiner orde. Er leven daar nog maar 3 broeders, dus om geld voor de instandhouding van het klooster b ijeen te krijgen, kan je daar verblijven. Het verblijf is erg sober: de kamers zijn heel basic , smalle, harde bedden, dunne handdoekjes en een karig ontbijtje. Toch een geweldige ervaring, want het klooster is erg bijzonder. Eén van de broeders heeft ons een rondleiding gegeven: op het dak om het uitzicht over de stad bij nacht te laten zien, in de kelders waar mensen konden schuilen tijdens de bombardementen van de 2e wereldoorlog. Ook de verhalen over het oude kloosterleven zijn erg bijzonder. Toen we vertrokken kreeg ik 2 zoenen en een God Bless you, dus dat kan niet beter. Gozo is een erg leuk eiland, afwisselend stadjes, schattige pleintjes, mooie baaien, zoutpannen en bijzondere rotsen. Op Gozo werd ook goed carnaval gevierd. We hebben leuke optochten gezien, prachtige kostuums, vlinders, zeemeerminnen etc. Hoogtepunt was een kussengevecht tussen een grote groep jongens tegen de meisjes. Geweldig om te zien (had uiteraard wel mee willen doen). Het schuimrubber vloog in het rond. Overigens werd er erg weinig gedronken, het carnaval is echt een dorpsfeest zoals het zou moeten zijn.

Vandaag gaan we Valletta verkennen. We hebben inmiddels al veel monumenten gezien, prachtige kerken, de citadel op Gozo, burchten, torens. Goede conditie is vereist, want je moet behoorlijk klauteren, maar dat is voor ons geen probleem!!

Tot later

Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    9 maart 2011
    Als jullie genieten zoals wij dat jaren geleden ook op Gozo en Malta hebben gedaan dan komen jullie niets te kort en zien jullie heel erg veel moois.
    Lieve groeten van ons !!!
  2. Elvire en Feike:
    9 maart 2011
    Je moet ook wel lef hebben, om met jullie reputatie toch doodleuk in een klooster te gaan logeren. Jullie hebben de biecht zeker overgeslagen?
  3. Ben&Jos:
    12 maart 2011
    Broertje: je gaat toch niet het klooster in hé.