het luxe leven

1 december 2011 - Napier, Nieuw-Zeeland

Het Noordereiland is veel drukker dan het Zuidereiland en je ziet ook veel meer mobieltjes e.d. Toch blijft het voor ons erg rustig, zeker in het verkeer.

De overtocht verliep met wat vertraging, want er was een camper op de afrit door een as gezakt en die kon vervolgens niet meer voor of achteruit, afijn 1 1/2 uur later vertrok de boot toch. We kwamen daardoor wel laat in de avond aan bij een schitterend huis, uitkijkend over de baai van Wellington. Het huis had vier verdiepingen en zelfs een lift (je wordt toch ouder!). Je snapt niet dat iemand die zo'n pand kan neerzetten, daar B & B klanten op los laat!

We zijn niet in Wellington gebleven, alle steden hebben we in onze route vermeden. Gisteren door gereisd naar even boven Napier, de Art Deco stad, die is ontstaan na een grote aardbeving. We verblijven in een B & B in een wijngaard en het was leuk om met de eigenaars een wijntje/kaasje op het terras te gebruiken! De afstand naar werken wordt zo wel heel groot.

Vandaag op weg naar Taupo, het geothermische stuk van Nieuw-Zeeland: wees voorbereid op verhalen over kokende blubber, warme baden en zo! We komen vast volledig verjongd terug.

Groeten van Henk en Karin

1. anja duijndam:
    1 december 2011
    Misschien mag je dan wel het kindje Jezus worden in het kerstspel op je werk. geniet er van!!!! Anja
  2. Ben&Jos:
    1 december 2011
    Ha, dat willen we zien:verjongd terug komen. Heeft dat ook uitwerking op het aantal haren op je hoofd?

Grt. B&J
  3. Hans en Helma:
    3 december 2011
    zeer bedankt voor de verjaardags kaart ik denk dat het verjongen voor mannen boven de 60 niet helpt

gr hans en helma