Taupo - Rotorua - Coromandel

7 december 2011 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Weer een berichtje, nu uit Coromandel, een prachtig deel van NZ met mooie stranden, baaien, heuvels.
We zijn een paar dagen geleden terecht gekomen in Taupo. Daar heerst veel vulkanische activiteit. Mooie fumeroles (rookpluimen), bubbelende modder, kokend water en zo gezien. Toen gingen we inchecken bij ons overnachtingsadres: dat was echt iets voor  "Red mijn vakantie". Het hotel is blijkbaar erg goed in fotoshoppen, want de realiteit is verpauperd en geen schroefje zit meer vast. Ook is er een grote vreetschuur en veel gokautomaten (om de sfeer even te schetsen). Gelukkig is het bed schoon en we blijven hier maar een nachtje. De volgende 3 dagen/nachten zijn we bij Jan en Martina geweest in Rotorua. Zij wonen prachtig aan het water tussen lake Rotorua en lake Rotoiti: een waar paradijs. We hebben genoten van hun gezelschap en zij hebben ons veel mooie dingen laten zien. Helaas regende het één dag onafgebroken, maar toen zijn we naar de Polynesian Pools (ook weer geothermaal) geweest, heerlijk. We hebben heerlijk liggen weken in de baden van verschillende temperaturen en samenstellingen, dus goed voor alle kwalen! Een oude maori vrouw ging er met krukken in, maar helaas moest zij ze daarna ook weer gebruiken. Verder een prachtige tocht gemaakt over Lake Rotoiti in de boot van Jan en Martina: praachtige strandjes en ook nog hotpools aan de rand van het meer: het hete water loopt uit het vulkanische gebied naar binnen. En dan maar lekker uitkijken over het meer.
Gisteren zijn we door gegaan naar de Coromandel en zitten nu in een cabin vlak bij het strand, tussen grapefruit, citroen en sinasappelbomen. Vandaag gaan we de hele kust verkennen, o.a. Cathedral Cove (de belangrijkste reclameplaat voor NZ) en Hot Water Beach (daar kan je bij laag water een beetje graven en de hete bronnen die onder het strand lopen komen dan omhoog).
Net hebben we gekajakt (instappen ging iets minder goed!), maar daarna hebben we op zee en in de baai gekajakt en nu zijn we toe aan een diner, met verse groenten van de eigenaar en heerlijke verse jus d'orange (en een wijntje/biertje). Wat een leven!
groetjes van Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    7 december 2011
    heerlijk te lezen waar jullie zoals allemaal van genieten. Nog hele fijne dagen en groeten van Trudi en Joop
  2. Helmy Borsboom:
    7 december 2011
    Hallo Henk en Karin, wat een avonturen hebben jullie al beleefd,wat goed van jullie, zo'n overnachting in een aggenebbes hotel te boeken,vast bedoeld om jullie weer even op de aarde te houden i.p.v. in het paradijs maar toch ook wel weer fijn dat daarna weer zo'n leuk logeeradres op jullie wachtte. Geniet nog van de laatste week en voor Henk vast een hele fijne verjaardag gewenst, zijn jullie nog in NZ of al weer in de plane dan? veel plezier en geniet nog even.
    Ad en Helmy
  3. Ben&Jos:
    9 december 2011
    Hallo daar: wat erg allemaal weer wat jullie mee maken! Trouwens: dat het instappen in een kajak wat lastig is kan ik me voorstellen, máár hoe kwamen jullie er uit?
    Nog veel plezier verder daar.
    Grt. B&J