Klazien uut Zalk

17 september 2012 - Lijiang, China

Het vorige verhaal is gestopt in Xian: inmiddels zijn we ook in Chengdu geweest. Daar hebben we de reuzenpanda's gezien, o.a. een jonkie in de couveuse van 150 gram. Verder zijn we ook in het Renminpark geweest, 's ochtends wordt daar veel gegymd. Nu was er op zaterdag een soort China's got talent: dansen, stijldansen, zingen, opera. Geweldig om mee te maken, zeker onder het genot van een chrysantentheetje. Het eten in Sizuan is erg heet en wij hebben een traditionele hotpot gegeten, een soort fondue, maar dan met het effect van een aangestoken fakkel in je mond. Daarna zijn we gevlogen naar Lijiang, een prachtige historische plaats. Vandaag een fietstocht gemaakt met Magnolia, een jonge Chinese vrouw. Erg leuk: daar hebben we dus ook de Chinese Klazien ontmoet, dr. Ho, een kruidendokter van 90 jaar. Uiteraard hebben de wonderthee aangeschaft. Wellicht worden we aan de grens er uit gehaald voor bezit van opwekkende middelen! Op  de terugweg naar het hotel heb ik nog een rozen voetmassage genomen: duurt in totaal een uur en is zeker niet pijnloos. Er wordt tijdens het voetenbad gestart met massage van schouders en nek. Het voetenbad bezorgde me bijna 1e graads brandwonden! Dan met knokkels over je voetzolen, maar nu loop ik echt weer op rozen. We zitten nu aan de noordzijde van de Himalaya: morgen gaan we door naar Dali, een bustocht van 3 uur. Groetjes van Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    17 september 2012
    Heerlijk om allemaal te beleven. Geniet ervan. Met al dat "hete eten" kun je beter op rozen zitten dan op rozen lopen, als je begrijpt wat ik bedoel !!! Tot horens.
  2. Mary:
    17 september 2012
    Wat beleven jullie weer veel, heerlijk om te lezen, lijkt me wel lekker hoor een rozen voetmassage, zal ik ook eens voorstellen aan mijn pedicure! Groetjes