Italië

13 oktober 2009 - Amsterdam, Nederland

Beste mensen,
Hier een 2e berichtje uit/van/in de Middellandse Zee. We genieten volop en hebben het zelfs erg druk. We zijn de laatste dagen van Santorini naar Sicilië (Catania) gevaren en daarna naar Napels. We zijn  nu net vertrokken uit Napels, weer met een spectaculaire zonsondergang. Afgelopen nacht was ook spectaculair, maar dan anders!! het was niet verstandig om je bed uit te gaan, want het schip ging erg tekeer. Tot nu toe waren het alleen maar kalme zeetjes (windkracht 2), dus het moest wel een keer fout gaan. Gelukkig hebben we  verder geen innige relatie met de wc-pot opgebouwd en vanochtend was het weer prachtig weer met een mooi uitzicht op de Vesuvius. Vandaag Pompeï bezocht,heel bijzonder. Vanmiddag nog zelf even naar een straatje op zoek gegaan waar ze alleen maar kerststallen verkopen het hele jaar door. Voor mij dus een Eldorado! De taxichauffeur scheurde door kleine straatjes, al scheldend en toeterend. Als je hier kunt rijden lukt het overal wel. In ieder geval mooie kerststallen gezien (en gekocht). Henk dus ook weer helemaal blij!
Aan boord is alles prima verzorgd. Henk en ik weten nog niet precies waar onze hutstewards slapen: onder het bed of ergens in een kastje. Als je in bad bent geweest draai je je om en je hut is weer opgeruimd. Ze maken ook  prachtige dieren van de handdoeken, dus iedere avond weer een verrassing wat ze gemaakt hebben. We hebben al een hond, een olifant, een mantarog voorbij zien komen. Ook het eten is voortreffelijk, misschien wel te goed!
We zijn nu op weg naar Rome waar we morgen alle highlights gaan zien! Dus  na afloop zullen we wel de pootjes van een tekkel hebben.

Ciao, we gaan nu naar een borrel met de kapitein (anders weet  die ook niet hoe hij zijn tijd door moet komen)

Henk en Karin

1. Fredy:
    13 oktober 2009
    hoi, zwaar hoor zo'n vakantie! Geniet van Rome, heb er goede herinneringen aan.
    Groetjes,
    Ruud en Fredy
  2. L4 en F:
    14 oktober 2009
    We worden zoooo moe van steeds weer die enthousiaste verhalen van jullie, wij hebben nooit eens wat.
    Dat van die wilde nacht doet ons erg denken aan een avontuur van Oom Oswald (van Roald Dahl). Daarin bleek 's ochtends dat er sprake was van een héél andere oorzaak dan een wilde zee. En Henk kennende, hebben wij dus onze ernstige twijfels.
    Groetjes van Elvire en Feike