windkracht 10

16 oktober 2009 - Barcelona, Spanje

Beste mensen,

Alweer een laatste berichtje uit Barcelona, waar we een uurtje geleden zijn aangekomen. Prachtige dagen gehad in Rome en Florence, maar we voelen ons wel een beetje Japanners, als je  bedenkt welke steden en eilanden we allemaal  bezocht hebben deze 2 weken. Het weer is ideaal geweest, zonnig en een heerlijk temperatuurtje. afgelopen nacht wel heel veel wind (en golven)gehad, het werd windkracht 10. Daar hadden we niet echt op gerekend, dus ook geen pilletjes ingenomen, maar ik word al een echte zeebonk. Henk sputtert wat meer tegen. Aan boord worden veel zeeziektepleisters gedragen (achter je oor). Dat leidt tot vragen: blijkbaar zijn er mensen die  denken dat deze mensen lid zijn van een bepaald geloof. Vandaag verder een opsomming gehoord van andere intelligente vragen:
-slaapt de bemanning ook aan boord?
-maakt het schip gebruik van kabel of satelliet tv?
-mijn magnetron werkt niet (klopt, want het is een kluisje)
Je zou verwachten dat er een hoog "blondjes" gehalte aan boord is, maar waarschijnlijk is dat nu allemaal grijs, dus moeilijker te herkennen.

Rome en Florence waren prachtig: wat een kunstschatten. In het Vaticaan de Sint Pieter gezien (helaas was de zegening van de paus net afgelopen). Het was behoorlijk druk in de stad, maar dat schijnt normaal te zijn. De Trevifonteinen hebben we vroeg in de ochtend gezien, later kan je over de hoofden lopen. In Florence was het wat minder druk en we konden de David van Michelangelo bewonderen met maar een half uurtje wachttijd.

Wel, vanavond ons laatste diner en een laatste show aan boord en morgen weer voorbereiden op de herfst in Nederland! (was het erg koud en nat deze laatste 2 weken?)

Adios van Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    16 oktober 2009
    Nee, Henk en Karin, koud was het niet,wel een beetje nat maar de herfst komt er aan en jullie ook, naar we hopen in goede gezondheid !!!
    Groeten van ons.
  2. Thijs en saskia:
    17 oktober 2009
    Klaas heeft jullie in ieder geval NIET gemist. Hij was uitgehongerd en blij dat wij 2 weken langs kwamen om hem te vertroetelen. hahaha
    Hier is het heerlijk weer. 's ochtends kans op krabben en 's middags lekker het zonnetje. Maar goed, daar komen jullie gauw genoeg achter.
    Tot snel en een goede reis. x