Isle of Wight

8 september 2014 - Ventnor, Verenigd Koninkrijk

we zijn al weer 3 dagen op reis in Engeland: gestart in Kent, Sussex, Wight, Dorset, Devon, Cornwall en de Cotswolds. De heenreis ging via Duinkerke en verliep wat problematisch, want de grote weg bij Gent was volledig afgesloten en zoek het dan maar uit met een Tomtom die hardnekkig vol blijft houden dat je om moet keren! Gelukkig waren we nog op tijd en de zee was spiegelglad. De eerste twee nachten verbleven we in Kent en hebben daar de White cliffs of Dover en de indrukwekkende Canterbury cathedral gezien, uit de 12e eeuw. Terwijl we in de crypte liepen, was er daarboven een dienst en het koor was prachtig te horen. Ook prachtig gebrandschilderd glas.

De dag erna de bekende tuinen van Sissinghurst bezocht, weer leuke ideeën opgedaan, vooral de tuin met alleen maar witte en grijze planten.

Het weer is super, een graad of 20-22 met een lekker zonnetje.Het hotel in Kent had een hoog gehalte Onslows (de zwager van Hyacinth Bouquet) die een bruiloft vierden. Ook een leuke "oudere" serveerster, met een iets te kort bloesje over een toch wel stevige buik: ach, is goed voor de lijn, want je neemt zeker geen toetje als je een aantal keren het vlees langs ziet deinen!

Vandaag door gereisd naar Wight: de kustroute genomen, met zeker 100.000 rotondes (in ieder geval op een aantal stukken 1 per kilometer). De veerboten kwamen afgeladen binnen, zo'n 60.000 bezoekers aan een festival kwamen terug. Nu zitten we in een schattig Fawlty Towers hotel(of is het Ventnor Towers?) Prachtig gelegen aan zee en de mensen zijn ouderwets vriendelijk. We zitten nu lekker op het balkon een wijntje te drinken en gaan zo eten in het hotel. De eigenaar lag al dubbel van het lachen om Henk en de heren hadden een feest van herkenning omdat ze geen flauw idee hadden hoe laat winkels open of gesloten waren .In ieder geval vanavond ons maar houden aan "don't mention the war" en hopen dat we de ober niet per ongeluk Manuel noemen!

Jullie horen wel weer verder, hier blijven we 3 dagen totaal, groetjes van Henk en Karin

1. Fredy:
    A lot of fun, dears!
    We zien de volgende verslagen met spanning tegemoet :).
  2. Marga:
    8 september 2014
    Klinkt allemaal leuk en geniet er maar van...
  3. Joop en Trudi:
    8 september 2014
    het wordt weer spannend dus kijken we weer uit naar de verdere verhalen.
  4. Helmy Borsboom:
    8 september 2014
    Wat een leuk begin van jullie Engeland-reis, en onthoud goed de les van Semmie: niet zoals bij ons op C rijden maar wel op A, dan komt het goed. Geniet van de reis, het weer en die rare Engelsen.
    groeten, Helmy en Ad
  5. Eszter:
    9 september 2014
    Henk en Karin
    Wat leuk dat jullie weer op reis zijn.
    Heerlijk om te lezen wat je schrijft Karin.
    Het gaat je goed af.Een verborgen talent?
    We hebben smakelijk gelachen. We zien het helemaal voor ons.
    Geniet ervan. Vol spanning wachten we op het vervolg.
    Frans/ Eszter
  6. Mary:
    9 september 2014
    Wat een heerlijke verhalen weer, geniet ervan, we wachten vol spanning op de rest.

Groetjes Eric en Mary