Happy ending

16 maart 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De muggen draaien hier continudiensten: de tijgermug is overdag ingedeeld, piepkleine beestjes draaien een korte ochtenddienst en de gewone muggen doen de avond/nacht, dus inmiddels ziet Henk er uit of hij de mazelen heeft, ondanks een hoog gehalte pesticiden dat we gebruiken! Maar goed, na 6 weken wordt je huid dikker, waardoor je er minder last van krijgt. Henk heeft veel middeltjes op internet opgezocht, o.a. De bulten behandelen met een hete lepel (dan neemt de histamine sneller weer op in je lijf). Voordeel: minder jeuk. Nadeel: wel pijn!

Maar we moeten niet klagen, want het is heerlijk om de hele dag/avond buiten te kunmen zijn. De laatste dagen proberen we een aantal baaien en stranden te bezoeken. Allemaal met azuurblauw water, wit zand en soms een tentje waar je ok gemasseerd kan worden. Ik was gaan snorkelen en Henk zat pontificaal bij zo'n tentje, dan wel voor een pedicure behandeling. Ook met een happy ending, want zijn eksteroog is weg!

Curacao heeft prachtige namen voor dorpjes en wijken. Wat vinden jullie van Brievengat - Rooi Catootje - Pannekoek - Dokterstuin - Muizenberg - Kwartje en Siberi.

Verder hebben we ook nog de Antilliaanse versie van Klazien uut Zalk bezocht: een kruidenvrouwtje, Dinah Veeris genaamd. Weinig planten, maar wel een internationale beroemdheid, ze waren net met televisie-opnames bezig. Vandaag ook nog een mooi landhuis bezocht en een dagbestedingslocatie voor mensen met een beperking. Zou dit als werkbezoek meetellen? In ieder geval werden er ook mooie producten gemaakt en verkocht, dus weer een souvenir binnen!

Morgen vertrekken we laat in de middag, dus pokopoko en lekker zwemmen, ontbijten en zo en dan helaas weer terug naar de kou! Bedankt weer voor alle reacties en tot gauw!

groetjes van Henk en Karin

1. Marga:
    17 maart 2016
    Geniet nog even en een fijne terug reis

Groetjes Jan en Marga
  2. Joop en Trudi:
    17 maart 2016
    goede reis terug en alleen blijven denken aan de leuke dingen !!!!
  3. Radha:
    17 maart 2016
    Klinkt allemaal heerlijk Karin. Henk sterkte met de bulten!
    Fijne reis terug!

Groetjes,