Lekker genieten

12 maart 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We zijn inmiddels al bijna een week op Curaçao en genieten volop. Ook al een dag gehad met regen en flinke wind: net Nederland maar dan warm! Natuurlijk zijn we al kriskras over het eiland gegaan, o.a. Westpunt  gezien, de ruige kust laat zien hoe sterk de natuur is: de zee beukt op de kust en maakt prachtige natuurlijke bruggen en andere spektakelstukken. Bij Westpunt zijn we ook bij Jaanchies ( antilliaans voor Jantje) gaan teen. Jaanchie is een wandelende menukaart. Hij staat bekend om gerechten met (gekweekte) leguaan en dat willen we natuurlijk proeven (al is het maar 1keer). Henk had een lekker visje en ik had een combi van geit en rundvlees stoofpot en dan de leguaan (tastes like chicken). Met het volgende advies van Jaanchie: mama, je moet lekker kluiven! Het smaakte in ieder geval prima! Verder hadden we zicht op honderden vogels, o.a. Suikerdiefjes, troepialen (nationale vogel van Curaçao), omdat er bakken met suiker neergehangen waren: een echt vogelbuffet, ook om te voorkomen dat het eten van je bord gekaapt werd.

Gisteren zijn we naar Klein Curaçao gegaan, zo'n 1 1/2 - 2 uur varen. 'S ochtends al om 7 uur weg, het lijkt wel werk! De heenreis staat bekend om rock and roll-en van de boot. Een paar passagiers waren ingehuurd om de vissen te voeren. Het kan ook zijn dat ze gewoon zeeziek waren. In ieder geval waren er voldoende stoere zeebonken ingehuurd om iedereen te helpen om over de reling te hangen, monden af te vegen, en water te geven. Klein Curaçao is prachtig: onbewoond en uit koraal opgebouwd. Mooi strand en heerlijk snorkelen. Ook nog een fotogenieke vuurtoren en scheepswrakken. De zeebonken maakten ook nog een lekkere barbecue klaar, dus een heerlijke dag en een rustiger terugreis! Op het eiland hebben we veel heremiet kreeftjes gezien en leguanen. Een aantal van hen waren een sparerib aan het afkluiven, bizar gezicht.

Willemstad ook bezocht met de drijvende markt. Fruit en groenten worden aangevoerd uit Venezuela op kleine gammele bootjes. Wellicht ook af en toe wat andere waren, want de politie liet een aantal van die schuiten volledig leeg halen.

Nog geen kadootjes gevonden, wel 2 kerststalletjes! Wat een mazzel kan een mens hebben! Henk was helemaal blij!

We zwemmen en snorkelen veel, o.a.de giftige lionfish gezien. Schijnt ook lekker te zijn. Mag vrij op gejaagd worden door duikers, want de vis is een plaag geworden omdat hij geen natuurlijke vijanden heeft. Erg veel vogels op het park: flamingo's, pelikanen, kolibri's.

Nu nog een

1. Elvire en Feike:
    12 maart 2016
    Voorstel: volgende eetclub maken we gebakken lionfish
  2. Joop en Trudi:
    12 maart 2016
    prachtig verhaal!! wederom genoten van al jullie belevenissen, goede reis verder en tot een volgende keer.
  3. Marga:
    12 maart 2016
    Wat ben ik blij dat mijn broer weer blij is , wat twee stalletjes al kan doen zeg.

En nog naar Bonaire geweest? even JO en Jes opzoeken??
  4. Mary:
    12 maart 2016
    Heerlijk verhaal weer, waan me ook een beetje daar!
    Geniet maar lekker.
  5. Ben&Jos:
    12 maart 2016
    Geef ons maar zuurkool met wors!