bountygevoel

15 januari 2014 - Fort-de-France, Martinique

Het is nu 6 uur 's ochtends en ik ben helemaal uitgeslapen:ik zit op het balkon te kijken naar de zon die opkomt. Ik hoor de golven tegen de kust slaan en er is blijkbaar een dienstwisseling tussen de nachtvogels en de dagvogels. Je ziet hier tientallen vogelsoorten o.a. kolibries. De bloemen en geuren zijn ook overweldigend. We kijken uit op le Diamant, een 180 meter hoge rots in zee, ooit officieel benoemd als oorlogsschip omdat hier de kanonnen van de Engelsen geplaatst waren. Heeft niet echt geholpen, want de Engelsen verloren de strijd.

We zitten op Martinique en gaan vanmiddag door naar Dominica.

Gisteren het eiland met een auto verkend: dat viel niet mee.De meesten hebben een rijbewijs bij een pakje boter cadeau gekregen en er is veel verkeer op de weg. Maar gelukkig ook prachtige dingen gezien:witte,zwarte en gouden stranden, bananenplantages en suikerrietplantages.'s Middags heerlijk in de zee gezwommen,zo'n 27 graden! Daarna wilden we wat drinken en toen een ti-punch geproefd! Dat was iets te heftig, het woord punch=klap was duidelijk op zijn plaats.

Verder is het eten hier ook prima, veel kreeft en krab. Gisteren een soort schelpdier geprobeerd, Lambi. Zag er niet uit, maar smaakte wel goed.

Ook wordt hier veel fruit en specerijen verkocht, heerlijk (passievruchten, mango's, ananas, kokosnoten) en ook allerlei lekkere sapjes daarvan.Omdat Martinique Frans is,zie je ook iedereen met stokbroden lopen, beetje vreemd gezicht.

De vrouwen staan hier "goed op de banden", dwz dikke konten en benen. Niet vaak meegemaakt dat ik tenger overkom.Dus weer wat geleerd: altijd vergelijkingen maken die je goed uitkomen!

Het eiland is erg groen, dus er valt ook nogal wat regen,gisteren een paar buitjes gehad,maar daarna gelijk weer zonneschijn.

De eilanden liggen vlak bij elkaar, de overtocht naar Dominica duurt 2 uur. Gisteren ook Sint Lucia zien liggen.

Het is inmiddels licht en de vogels komen alle balkons checken, even kijken of er wat te eten is. Henk ligt nog lekker te snurken (blijkbaar een schoon geweten, dan slaap je goed!)

Groeten van Henk en Karin uit een heerlijk Martinique!

1. Marion:
    Hoi vakantiegangers,

Gelijk geen zin meer om te werken na het lezen van deze prachtige vakantiebeschrijving, hahaha.

Lekker blijven genieten saampjes.

Groetjes,
    Marion
  2. Joop en Trudi:
    15 januari 2014
    leuk verhaal weer. Heerlijk voor jou om al die zwaarlijvige figuren te kunnen aanschouwen en voor Henk, zalig dat hij zo lekker kan doorslapen, want zes uur is en blijft toch zes uur, dus vroeg !!!!!
  3. Fredy:
    15 januari 2014
    Geniet lekker, hier wordt het alleen maar koud en nat! We zien de volgende verhalen met spanning tegemoet. Byebye