Derde keer getrouwd

26 september 2012 - Ping'an, China

Even een aankondiging van mij: ik ben voor de derde keer getrouwd. Ze zegt dat ze van mij houdt. Vanmiddag op weg naar de rijstterassen kregen we onderweg een show: midden in de show vroegen ze vrijwilligers en Karin gaf mij spontaan op, ik moest eerst naar achteren om een ring te kopen. Deze waren van 30 tot 60 yuan beschikbaar: als echte Nederlander koos ik voor 30, maar dat was toch te weinig, dus smeerde ze me er een aan voor 60 yuan. Ik moest meedansen en een love song zingen en nog een paar dingen en dan de ring geven. Ik kreeg een schattig tasje en toen was ik getrouwd! We zijn nu op de rijstterassen en moesten een half uur klimmen om daar te komen. Gelukkig kan je  beneden iemand inhuren die voor de grote som van 30 yuan (3 euro) je koffer naar boven sjouwt. Wij gunnen die man en vrouw dat wel. Je kan ook in een ligstoel naar boven gedragen worden, maar dat vonden we net een stap te ver .

In de bouw werken hier de vrouwen gewoon mee: bij beton aanmaken mandjes met grind en zand vol scheppen en zonder morren. Onze vrouwen zijn gezegend dat ze hier niet wonen De volgende briefing komt weer van mijn eerste vrouw.

L4 ik krijg je email alleen Karin heeft geen mailadres (dus hebben we dan toch recht op een kaart?)

Groeten

1. Joop en Trudi:
    26 september 2012
    Henk, schitterend verhaal maar wat volgt achter de love song zingen? .....nog een paar dingen?????
    Ben benieuwd wat dat allemaal voor "dingen" waren??
    Groeten aan je nieuwe echtgenote en wees voorzichtig !!!!
  2. John Nijhuis:
    26 september 2012
    Henk heb je uitgelegd dat we in Nederland maar eens in de twee jaar een 'election' hebben
  3. Ellen:
    26 september 2012
    Snap er niks van hoor, jij hebt toch al de ideale vrouw?
  4. Hans en Helma:
    waar is dat feestje
  5. Mary:
    26 september 2012
    Wat een heerlijk verhaal, geweldig geniet maar lekker
  6. Ben&Jos:
    26 september 2012
    Hans, feestje is vrijdag, in Zoetermeer. Henk komt even over!

Grt. Ben
  7. Frans van Es:
    26 september 2012
    Dat karin ervoor zorgt dat je voor de derde keer getrouwd ben is best wel eng. Want als je vanaf nu alimentatie moet gaan betalen, dan is het wel je laatste love song geweest..