Bretagne

1 september 2020 - Locronan, Frankrijk

Tot op het laatst was het onzeker of we wel op vakantie naar Frankrijk konden gaan. In februari al geboekt, lang voordat de wereld stil gelegf werd door Corona. We verblijven gelukkig in 3 regio's die nog niet te maken hebben met de nieuwe verzwaarde corona maatregelen in Frankrijk: Bretagne, de Loire en de Dordogne. We hebben huisjes gehuurd, dus ook mogelijk om zelf te koken en in het eerste huisje is de dichtsbijzijnde buurman op 100 meter afstand. We zitten in Locronan, een prachtig oud plaatsje, waar ook veel films opgenomen worden. Verder bezoeken we geen tentoonstellingen in gebouwen en eten in de buitenlucht. Dat is geen straf want vanmiddag heerlijk aan de mosselen met frites gezeten aan een haventje. Overal zijn maskers verplicht en iedereen houdt zich daar goed aan. De verstaanbaarheid van de Fransen wordt niet verbeterd door die maskers. Sommigen dragen het geval zo dicht op de snuit dat je bang bent dat die vacuum zuigt als ze gaan praten.

Het weer is lekker, bewolkt met flinke zonnige periodes. De Bretonse kust is prachtig en de stranden zijn bijna uitgestorven. De scholen zijn ook hier weer begonnen, dus alleen de grijze plaag is overgebleven. Overal bloeien hortensia's ( prachtig bordeauxrood en blauw) en agapanthussen. En Bretagne staat bekend om de cider. In "onze" tuin staan veel appelbomen, je moet goed uitkijken waar je loopt anders valt er een appel op je knar. We vermaken ons verder goed, maar hebben nog geen duik genomen in de Golf van Biskaje, maar dat gaan we zeker nog doen.

Verder gaan we nog de roze granieten kust bezoeken (noordkant van Bretagne) en op zoek naar de menhirs van Carnac (inclusief Asterix en Obelix).

Zaterdag rijden we door naar Saumur, aan de Loire. Hopelijk worden de adviezen nu even niet gewijzigd.

Wordt vervolgd, Henk en Karin

1. Sigrid:
    Fijne vakantie!
  2. Zonneveld Paul:
    1 september 2020
    Klinkt weer goed. Geniet ervan.
  3. Marga en Jan:
    Fijne vakantie..
  4. Hans en Helma:
    1 september 2020
    mooi dat het door gaat naar de Loire
    en goede muziek in de auto
  5. Ben&Jos:
    1 september 2020
    Ga nog even naar Tours, met die erg mooie boulevard.
    Mooie vakantie gewenst.
    B&J
  6. Opa Akker:
    2 september 2020
    Even voor de goede orde, ik wordt gedwongen om met eten te poseren
  7. Mary:
    2 september 2020
    Wat heerlijk even er tussen uit, geniet ervan 🙋‍♀️
  8. Fredy:
    3 september 2020
    Heel veel plezier! Geniet in la douce France.
  9. Els:
    3 september 2020
    Mooie omgeving en leuk verslag; geniet ervan!!!
  10. Rein en Liane:
    5 september 2020
    Wat een leuk reisverhaal. Genieten maar buurtjes!