Bonaire

12 augustus 2008 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Beste mensen,

Weer even tijd voor een berichtje. We slepen ons door de dag heen: ontbijtje, snorkelen, touren over het eiland, happy hour, dinertje! Bij het snorkelen al heel veel gezien: gezwommen met een zeeschildpad, een barracuda gezien en verder is het koraalrif prachtig. Het zeegebied is benoemd tot National Park en dat is maar goed ook, want wordt nu goed beschermd. We hebben een kaart met alle vissen met tekeningen gekocht, dan kan je goed zien wat er voor je neus langs zwemt. Inmiddels al 90% van de kaart "afgetikt". Vandaag naar Washington Slagbaai National Park geweest, want we hebben een paar dagen een auto gehuurd. Het is allemaal off-the-road wegen, dus hobbeldebobbel, maar erg leuk. Ook hier weer gesnorkeld en ook veel flamingo's gezien. Gisteren een tocht naar de zuidkant van het eiland gemaakt, langs de zoutmeren en mangroven. Op zondagmiddag gaan de Bonairanen naar een bepaald strand waar dan ook nog muziek gemaakt wordt. Erg ontspannen en leuk. Ze hadden ook cd's te koop: iemand kocht er 6! Zou niet graag familielid daarvan zijn: dan weet je alvast wat je met je komende verjaardag krijgt. We twijfelen nu nog even of we salsales nemen, maar Henk heeft wat problemen met zijn voet (heeft op een stuk koraal gestaan, hetgeen een gapende wond met liters bloedverlies, volgens Henk, heeft veroorzaakt). Gelukkig is zuster Klivia ter plaatse met haar verbandspulletjes, dus hij is weer mooi opgelapt.

Net even een pina colada gedronken tijdens Happy Hour (we blijven Hollanders) en dan gaan we straks lekker eten in het Banana Tree restaurant.

Tot mails!

Henk en Karin

1. Olga Heijkoop:
    12 augustus 2008
    Zucht... wanneer komen jullie nou naar huis dan kunnen jullie nog even lekker een weekje genieten van de tropische regen en eh...Henk je hebt toch wel sorry gezegd tegen het koraal waar je tegen aan bent gaan staan schoppen hè je mag geen koraal meenemen dat weet je toch hihihi (kon het niet laten maar jullie lachen toch harder)zucht xxxOlga
  2. Joop en Trudi:
    12 augustus 2008
    Nog veel plezier de komende tijd.Henk, kijk dan toch uit waar je loopt onder water !!!!!
    Proost met al je lekkere drankjes !!
    Liefs van ons.
  3. Hans en Helma:
    12 augustus 2008
    he hallo wij zijn net terug van onze vakantie hebben ook erg genoten. Jullie hebben het ook prima daar alweer genoeg beleefd zo te lezen.Nog veel plezier en de groeten van ons uit het natte nederland.
    de akki sweet lake city
  4. Frans van Es:
    13 augustus 2008
    Hallo Henk en Karin

Mocht je tijdens het snorkelen een kooikarper tegen komen dan ben ik bang voor jullie dat je thuis bent.
    Dus geniet nog maar even heerlijk van alle mooie momenten.
  5. Ben&Jos:
    14 augustus 2008
    Pronto;
    Na onze twee weken in Italië zijn we weer blij om in het koele NL te zijn. Wij dachten het een en ander te hebben meegemaakt maar als ik de verhalen lees van jullie! Maar dat moeten de foto's nog uitwijzen en dan vooral kwalitatief gezien (met mijn nieuwe speeltje).
    Nog een goede voortzetting:
    Grt. B&J