bonaire - nederland

16 augustus 2008 - Kralendijk, Nederlandse Antillen

Beste mensen,
Jammer genoeg weer terug in Nederland. De laatste dagen geen gebruik kunnen maken van internet, want in het hotel was het internet uitgevallen (meneer: het gaat soms goed en soms niet / onze beheerder is op vakantie / het is een eiland probleem). Maar als je goed onthaast bent is het allemaal geen probleem.
Op Bonaire de laatste dagen nog een aantal snorkeltrips gemaakt op een boot genaamd de seacow. Is in eigendom van een Nederlands echtpaar. Zij organiseren erg leuke, kleinschalige trips. In totaal met 8 dummy's en 2 begeleiders gesnorkeld op een aantal plaatsen op Klein Bonaire (onbewoond eilandje voor de kust van Bonaire): weer grote schildpadden gezien, prachtig koraal. Verder dan ook nog verwend met allerlei hapjes en rumpunch en zo. Ook nog een nachtelijke snorkeltocht gemaakt: het is dan één groot buffet wat voorbij komt zwemmen: kreeft, garnalen, octopus, kleine inktvisjes. Ondanks dat het water 27 graden is, wordt het toch frisjes op een gegeven moment, maar terug aan boord wacht er erwtensoep, dus wat wil je nog meer.
Het snorkelen gaat continu op het heen en weer gaan met de golven. Je blijft ook 's nachts dat gevoel nog houden, alsof je heen en weer dweilt door je bed.
Bij de hotelkamer ook nog veel vogels gespot: met name suikerdiefjes. En die heten natuurlijk niet voor niets zo: met een schaaltje suiker komen er hordes op visite. Erg leuk om te zien.
Ook nog een kajaktocht gemaakt door de mangroven, dus we zijn al met al behoorlijk actief/sportief geweest.
Maar ook heel relaxed, in een hangmat op het strand, steelband voor je neus en dan een zonsondergang. Hoe romantisch kan het zijn allemaal.
Overal op Bonaire kom je leguanen tegen: soms knikken ze heel hard "ja" met hun kop. Uiteraard hebben we hen de vraag voorgelegd of we deze vakantie verdiend hadden. En het antwoord was: ja,ja,ja,ja,ja,ja!
We voegen alvast 1 foto toe, andere foto's volgen nog, moeten eerst uitgezocht worden, want dank zij het digitale tijdperk heb ik er zo'n 1500 "geschoten", zowel boven als onder water (een gewaarschuwd mens telt voor 2).

Groetjes
Henk en Karin

1. Marjo:
    18 augustus 2008
    So, back to the normal routine, that will be difficult after such a holiday. You will both be itching to get going again - what is your next destination? Look forward to hearing your plans.
    Love
    Marjo
  2. hans:
    29 augustus 2008
    wat een lekker leven hebben toch! maar wel veel kleren voor zón mooi strand! gr Hans