Bijna .........

7 september 2012 - Amsterdam, Nederland

Even de laatste stress van me afschrijven: het is bijna zo ver. Over een uurtje vertrekken we naar Schiphol en dan relaxen in het vliegtuig naar Beijing.

Hebben we alles: paspoorten, muggenmelk (in diverse sterktes), malariapillen, tyfusvaccinatie, visum, vork (voor als het eten met de stokjes niet lukt en in de trein handig om noodles mee te nuttigen), stapels vochtig wc-papier (de toiletten zijn grotendeels openbaar, d.w.z. geen wandjes tussen de toiletten: ik verwacht veel sociale contacten te maken). Na nu gaan we ons echt onderdompelen in de Chinese cultuur, dus eten wat de pot schaft (geen hond!). We hebben een pictoboekje waarin foto's staan, zodat je toch uit kunt leggen dat je iets met kip wilt. Ook nog een boekje met zinnen in Mandarijn Chinees. Het gaat vast lukken.

Onze trip gaat van Beijing (o.a. bezoek Chinese muur) naar Xi'an (terracotta leger), Chengdu (panda's) en dan naar het zuiden van China (Karstgebergte, bergvolken, rijstterrassen). We gaan fietsen, varen op een vlot (goed voor 1 Nederlander of 5 chinezen).Hopelijk veel foto's maken, veel lachen, veel zien, veel beleven .... Hopelijk morgen al met een fietstaxi door Beijing. Hoe het weer is? Geen idee, we zien wel ...

Jullie horen wel hoe het ons vergaat!

1. Mary:
    7 september 2012
    Heel veel plezier en ik wil graag veel foto' en verhalen
  2. Joop en Trudi:
    7 september 2012
    hele goede vlucht, geniet ( zoals altijd) van alles en succes met je sociale contacten. We kijken uit naar je verslag en foto's. All the best !!!
  3. Marga:
    7 september 2012
    Heel veel plezier jullie samen, geniet ervan...
    Groetjes Jan en Marga
  4. Ellen:
    7 september 2012
    En niet spetteren he mam! En blijven lachen, doen zij ook. En ik kan het weten!
    Geniet er van.
  5. Marianne en Hellen:
    7 september 2012
    Dat ziet erweer geweldig uit! Geniet ervan wij hebben een heel slecht jaar, maar alles ziet er weer een klein beetje beter uit. Zijn dit jaar niet weg geweest! Vertel jullie nog weleens wat en hoe! Pluk de dag en geniet!
  6. Marieke, Axel en Julian:
    7 september 2012
    Goede reis! Als jullie drukke reisschema het toelaat vergeet dan niet een bezoek t brengen aan het summer Palace net buiten bejing. Naar ons idee een verademing na een aantal dagen in de wat minder frisse lucht van bejing!
  7. Elvire en Feike:
    8 september 2012
    Goede reis en veel plezier. We kijken weer uit naar jullie updates. Zit er ook nog een bezoekje aan het lilliputter-themapark in? Hebben we op tv gezien, erg fout maar daarom waarschijnlijk zooo leuk.
    Groetjes van E+F
  8. Carla Boom-Hartman:
    8 september 2012
    Goede reis, ik kijk uit naar jullie verslagen.
  9. Fredy:
    8 september 2012
    Een hele goede reis en veel plezier. Zie de verslagen tegemoet.
    Groetjes van ons.
  10. Hans en Helma:
    8 september 2012
    Heel veel plezier en geniet er van
  11. Elly:
    11 september 2012
    Hoi vakantie gangers fijn dat jullie nu lekker samen kunnen genieten .
    Henk krijg je nu de aandacht die je toekomt of moet je nu weer delen met die spleetogen .ha ha !!
    Mensen geniet van alles en van elkaar. groetjes van ons
  12. Agnes:
    13 september 2012
    Wat klinkt het weer geweldig zeg. En wat zal het anders zijn dan andere vakanties, tussen meer dan een miljard chinezen.
    Nog heel veel plezier en liefs van Cor en Agnes
  13. Helmy Borsboom:
    18 september 2012
    Wat maken jullie toch weer een hoop bijzondere dingen mee, als ik jou was Karin zou ik stoppen met werken en reisboeken gaan schrijven, en dan moet je natuurlijk ook wel steeds weer een nieuw land gaan verkennen. Geniet ervan en pas goed op elkaar.
    groeten Ad en Helmy
  14. Fredy:
    21 september 2012
    Hoi,
    dat klinkt niet slecht zeg. Het lijkt me een heel bijzonder land. Jullie zullen idd af en toe wel een bezienswaardigheid zijn voor die chineesjes. Geniet er van en zie de nieuwe verhalen wel weer.
    Groetjes, Ruud en Fredy
  15. Elly:
    21 september 2012
    Nou dat is wel lekker die rare gewoontes van die POEP shinezen
    Ik dacht dat zei zo,n vroege beschaving hadden. Maar supergaaf jullie reisverslagen goede reis verder .groetjes Chris en Elly