van alles en nog wat

4 september 2013 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het lijkt wel of we met ieder park een overtreffende trap bereiken. Het Capitol Reef park is prachtig, met grote rotspartijen in oranje, rood, grijs, wit, zwart. Het is een klein en rustig national park, vooral omdat het uit de route ligt. We logeren in de Lodge of Red River in Torrey. Een prachtige houten lodge, gelegen voor de rode kliffen. Er is een hot tub met uitzicht op de kliffen en dat is helemaal geweldig: je voelt je echt als een miljonair. Kolibrietjes vliegen af en aan (er zijn speciale "feeders" met suikersiroop waar ze gek op zijn) en we zien zelfs herten van de kliffen afdalen. Helaas regent het op de eerste dag, waardoor veel routes onbegaanbaar zijn geworden. Natuurlijk hebben we toch geprobeerd om wat onverharde routes te doen, met als gevolg dat de auto nu een andere kleur heeft: Capitol reef orange. Grote klonten bagger aan de onderkant, dus we zullen nog iets moeten kuisen voordat we de auto weer inleveren.

Bij een uitzichtpunt op een paar bochten van de Fremont rivier ging ons haar recht overeind staan, waarschijnlijk door elektrische spanning die in de lucht zat. Reden dus om snel hier weg te gaan, onweer kan hier erg snel ontstaan.

Vanaf Capitol Reef hebben we ook Goblin Valley bezocht, een vallei met honderden stenen "dwergen", vreselijk leuk om hier tussen te lopen Wel heet, dus je moet zorgen dat je flink wat te drinken meeneemt.

Vandaag zijn we doorgereden naar Moab, waar we Arches NP en Canyonlands NP zullen bezoeken. We zitten in een erg leuke lodge bij Castle Valley, met dit keer donkerrode en oranje rotspartijen om ons heen. Het lijkt wat op Monument Valley en er zijn ook veel films hier opgenomen. Overmorgen gaan we raften en een 4WD maken in Canyonlands. Daar zullen we ook de plek zien waar de eindscène is opgenomen van "Thelma en Louise". Hopelijk geeft de 4WD chauffeur geen gas!

De temperatuur in Moab ligt nu rond de 33 graden. Voor hen is dat al heel aangenaam, want in juli en augustus ligt dat rond de 40 graden. Het koelt nu lekker af.

De bedden in de USA zijn in het algemeen erg groot en ook erg hoog (hoogte ziekenhuisbed). Je voelt je als een prinses op de erwt. Op de bedden liggen ook nog eens bergen kussens, zodat je wel even bezig bent om het geheel slaapbaar te maken.

Morgen weer een drukke dag, want dan gaan we Arches bekijken. 5 liter water ligt al in de koelkast, dus dat moet gaan lukken!

Groetjes, Henk en Karin

1. Ben&Jos:
    6 september 2013
    Broer, kan ik je ook inhuren als Sinterklaas?
    Gtrt. Ben&Jos