de laatste loodjes

7 september 2013 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

We zijn vanmiddag weer terug gekomen in Colorado. We zitten vlak bij het plaatsje Redstone (niet ver van Aspen). Prachtige omgeving, veel blokhutten die je echt verwacht in Amerika, met veranda's en schommelstoelen. De temperatuur is hier nu rond de 30 graden, gelukkig een stuk lager dan in Moab. We verblijven in een gerestaureerde "sheperd wagon". Voor iedereen die van vroeger de serie Rawhide nog kent: de kok Wishbone had zo'n soort kar. Uiteraard zit er geen stromend water / wc in (kan ook niet want buiten het bed, 2 bankjes en een ouderwets fornuisje kan er niets meer staan) Achter de wagon liggen natuurlijke warmwaterbronnen: heerlijk! We hebben er voor en na het eten al in liggen weken (scheelt ook weer omdat we geen douche hebben). Uitzicht op de Rocky Mountains, dus wat wil je nog meer?

De dagen in Moab waren ook prachtig: Arches NP was beeldschoon, maar het was wel heet, zo'n 39 graden. De dag erna om 6 uur al op, want toen gingen we een 4 WD toer maken. Onze chauffeur was een erg klein poppetje, ze had een kussen nodig om de juiste hoogte te krijgen achter het stuur. Mooie routes met haar gezien in Canyonlands en Dead Horse Point. De weg terug was erg steil en vol met rotsen (vooral boven je hoofd). De chauffeur zei iedere keer een schietgebedje bij een steen die wel heel schuin lag (dat geeft moed!) Met de auto zelfs onder een giga groot rotsblok door, dat is een rare gewaarwording.

Hierna zijn we gaan raften: op zich niet heel spectaculair, maar bij de eerste stroomversnelling viel er al een Duitser buiten boord! Heel toevallig probeerde ik een foto te nemen en herr Flick laat een prachtige salto achterover zien. Gelukkig werd hij heel snel weer binnenboord gehesen en was hij alleen zijn petje kwijt (en natuurlijk een deuk in zijn imago).

Vanochtend afscheid genomen van de heerlijke Castle Valley Inn: echt aan alles was gedacht hier. Een heerlijk onderkomen.

Vanavond onweerde het en nu tikt de regen op onze wagon: dat wordt romantisch slapen Vooral als we midden in de nacht gezellig met zijn tweeën naar het toilet gaan!

Morgen gaan we door naar Colorado Springs en zondag weer naar huis (jammer, maar het is niet anders).

Groetjes van Hank and Karen