White Pockets

14 september 2010 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Hallo,

Vandaag een prachtige trip gemaakt naar White Pockets. dit gebied is erg moeilijk te bereiken: eerst 1 1/2 uur rijden naar een plaats waar we hadden afgesproken met Terry Alderman, een fotograaf. We moesten dus al om 6.00 uur opstaan (da's pas vakantie!)Daarna 2 uur in zijn oude Jeep naar het gebied zelf toe. Alleen maar onverharde weg met een laag zand, waardoor je dus erg makkelijk weg slipt (en dan ook nog de berg op / af). Terry had het gelukkig allemaal onder controle en bracht ons naar het gebied van zandsteen, dat er uit ziet, alsof er golven zijn ontstaan in het zand: rood, geel en wit gekleurd. Zelden zoiets moois gezien.

Daarna nog Horseshoe bend gezien: een bocht in de Colorado rivier in de vorm van een hoefijzer. Vanaf een rotsplateau kan je zien hoe de rivier elkaar bijna raakt. Het was in de felle zon een doorbijter om er te komen, maar het uitzicht was fenomenaal. Geen hekje langs het plateau, dus je moest zelf maar zien hoever je wilde gaan op de rotsen. Ver genoeg voor een foto, maar daarvoor moet je al stalen zenuwen hebben.

Nu lekker even uitrusten van zo'n volle dag. Morgen gaan we door naar Monument Valley. Daar slapen we in de Valley zelf. Lijkt ons ook een hele belevenis.

Verder wordt het steeds voordeliger om met vakantie te gaan: Henk krijgt al vaak seniorenkorting aangeboden (restaurants, koffie, toegangskaartjes en zo). Je bent hier al een senior vanaf je 55e, dus volgend jaar krijgen we bijna geld toe!

Groetjes

Henk en Karin

1. Sigrid:
    14 september 2010
    Hoi Henk en Karin,

Zo te lezen hebben jullie een hele leuke vakantie, veel plezier nog voor de rest van de vakantie!

groetjes, Sigrid