van alles en nog wat

18 september 2010 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Hallo mensen,

Onze reis gaat weer verder bij Antelope Canyon in Page, dit is een zogenaamde slotcanyon, een zeer smal uitgesleten stuk in een canyon, behoorlijk diep. Je kan elkaar net passeren en de wanden zijn uitgesleten als een soort kurkentrekker . Prachtige kleuren, een fotografenparadijs. Eeen paar weken geleden zijn er nog een aantal mensen weggespoeld, want als het verderop hard regent komt het gigantisch gevaarlijk naar beneden en dan stroomt zo´n slotcanyon vol. Maar op een tourist meer of minder wordt niet gekeken.  Er worden in ieder geval grote aantallen aangevoerd! Alles is in handen van de Navajo indianen. Wij hebben een tocht gemaakt van 2 uur, waardoor je een uur de tijd hebt om zelf door de canyon te lopen en te fotograferen. Door moeilijke belichting moet je wel een statief bij je hebben (bedankt Paul voor het statief!) en een afstands bediening, anders wordt het niets. Voor de liefhebbers zullen we  weer dia/avonden organiseren! In de slotcanyon zat nog een verrassing, een grote  vogelspin!

Hierna zijn we doorgegaan naar Monument Valley, waar we de eerste nacht in het View Hotel verbleven, midden in het park. Prachtig uitzicht op de grote klompen steen en ook nog een prachtige sterrenhemel. We hebben zelf een tocht gemaakt met de auto door het park, helemaal onverhard, maar het ging heel aardig (wel alles onder het rode stof). Henk heeft ook nog paard gereden (Ja Kip, echte Akkers kunnen dat!), we weten alleen nog niet of het paard het ook leuk vond. Henk in ieder geval wel± een nieuwe John Wayne is herrezen.

Ook nog een tocht met een gids gemaakt, eerst met een hoog Volendamgehalte, maar later gelukkig prachtige landschappen gezien.

De tocht daarna ging naar Grand Canyon.Op weg daarheen wilden we graag Blue Canyon bezoeken, een canyon waar in geen enkele reisgids over gesproken wordt (via internet circuleren er wel wat berichten). We hadden een routebeschrijving gevonden, maar toen we het vroegen aan een paar Indiaanse vrouwen dachten die dat de route moeilijk begaanbaar zou zijn. We hebben het toch geprobeerd en na 15 mijl kwamen we aan bij een prachtige canyon, vol met sprookjesachtige vormen in rood en witte steen. Verder hebben we daar niemand gezien, dus een mooie  belevenis. Daarna door naar Grand Canyon, we sliepen in een prachtige houten hut (wel erg gehorig en Amerikanen praten behoorlijk hard). Alle uitkijkpunten gezien en ook nog een condor (nr. 33, er zijn er nu nog zo´n 384 in Amerika',  heel veel eekhoorns en herten. Het weer is nog steeds prachtig, onbewolkt en rond de 30 graden.

Helaas vandaag al weer richting eindpunt, eerst naar Kingman en morgen naar Santa Monica bij Los Angeles. Wel zijn we over de route 66 gegaan, the Mother Road! Leuke oude motels en winkels en benzinepompen gezien. Nu lekker even zwemmen

groetjes van Henk en Karin

1. Helmy Borsboom:
    19 september 2010
    Hallo Karin en Henk, wat leuk om jullie reis op deze manier een beetje meet te beleven, wat een spannende avonturen hebben jullie al beleefd, vooral die vogelspin, daar zal je wel van genoten hebben, Karin. Jammer dat we Henk te paard niet konden aanschouwen, maar dat zien we vast wel op de diaavond. Veel plezier de laatste dagen en een veilige terugreis, groeten van de familie Big
  2. Ellen:
    19 september 2010
    He Henk, nou willen we je ook kameel zien rijden straks in Marrakech! Neem je hoed maar mee.
  3. Agnes:
    20 september 2010
    Geweldig zeg, dat je die Blue Canyon hebt gezien. En al die dieren, helemaal te gek.
    Ben benieuwd naar je foto's straks, zullen wel weer helemaal te gek zijn.
    Nog heel veel plezier en nog hele fijne dagen en goede reis terug.
    Liefs van Cor en Agnes