Tenerife

14 maart 2019 - Costa del Silencio, Spanje

Een bericht uit Tenerife, waar we 11 dagen zijn. Heerlijk om een zonnetje te ervaren in de winter, alhoewel we in Nederland ook al prachtig weer gehad hebben.

We verblijven in een rustig plaatsje aan de Costa del Silencio. Het hotel is gebouwd in de 70-er of 80-er jaren. Sinds die tijd is er weinig onderhoud meer aan gepleegd en Henk laat weinig opwekkende geluiden horen over de betonrot en zo. Ook de lift maakt bijzondere geluiden, alsof je op een walvisexcursie bent (alhoewel je er dan enthousiaster over bent). Het hotel heeft ook bijzondere gasten. We dachten in 1e instantie dat we op een Russisch partijcongres beland waren, maar de 2e mogelijkheid was een symposium over tatouages: van kruin tot tenen lopen hier stripverhalen rond, meestal ook nog voorzien van het nodige ijzerwerk (piercings door lippen, neuzen, wangen en de rest willen we niet weten...) Henk wil zelf geen tattoo, hij zegt dat je op een Ferrari ook geen sticker plakt ….

Maar de kamer is schoon en we hebben een mooi uitzicht op het zwembad en de zee.

Het eiland is mooi en we hebben al mooie tochten gemaakt, o.a. naar de vulkaan El Teide (hoogte 3700 meter). Ook een dag met de veerboot naar La Gomera, zo'n 40km vanaf Tenerife. Erg leuk en ook een prachtig eiland. Er wordt daar nog gecommuniceerd dmv een fluittaal, folkloristisch maar ook weer opnieuw geïntroduceerd op de scholen, zodat deze taal niet verloren raakt.

Ook nog een mooie boottocht gemaakt langs los Gigantes, een hoge granieten kust. Ook nog (kleine) walvissen en dolfijnen gezien. Eén mevrouw liet in de haven haar telefoon overboord vallen en een schipper dook de telefoon achterna en viste die, onder luid gejuich, weer op uit het kraakheldere water.

Morgen gaan we nog een vulkanische beleving meemaken (tip van Feike en L4) en nog wat dorpjes bezoeken. Ik kon het ook niet laten om een vlooienmarkt te bezoeken en tot mijn grote verbazing stond er een antieke Nederlandse kom op me te wachten (voor 1 euro). Hoe die hier ooit beland is? De Franse verkoper neemt zaterdag nog iets Nederlands mee, met de vraag of ik het voor hem kan vertalen.

Kortom veel gezien van het eiland en maandag vliegen we weer terug.

1. Marga:
    14 maart 2019
    Geniet er nog even van en goeie terug reis..
  2. Elvire en Feike:
    14 maart 2019
    Jullie hebben al veel gedaan, en er staat dus nog e.e.a. op de planning. Past dat wel in 11 dagen?
    Trouwens, onze tip had betrekking op Lanzarote !
    En graag wat foto’s van jullie Russische vrienden mailen.
  3. Hans en Helma:
    15 maart 2019
    veel plezier het is beter weer dan hier
  4. Mary:
    15 maart 2019
    Heerlijk je verhaal, geniet maar lekker van alles
  5. Fredy:
    15 maart 2019
    Leuk verhaal weer! Geniet er lekker van.
  6. Rein en Liane:
    16 maart 2019
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal weer mee maken. Het lijkt wel een film. Geniet er nog maar van. Veel plezier.
  7. Bianca:
    18 maart 2019
    Ha Karin, dat verklaart waarom je niet bij de Eva de Maya-wandeling was zaterdag! Nou zo te lezen een prima reden! Grappig dat je toch weer retour naar Nederland gaat met Nederlands servieswerk! De rest van de verhalen hoor ik ongetwijfeld binnenkort van je. Geniet ze en de groetjes aan je Ferrari hahaha.