Tallinn - Estland

28 april 2011 - Tallinn, Estland

Hier een berichtje uit het prachtige middeleeuwse Tallinn: ook het weer is prachtig, wel een paar graden kouder dan Nederland, maar heerlijk terrassenweer. De lente begint nog maar net: de sneeuwklokjes gaan net in bloei. Tallinn is een mooie stad: weinig autoverkeer en de binnenstad is erg compact. De hele stad is ommuurd en we hebben heel wat torens beklommen! Vandaag ook onze trouwdag gevierd (al weer 5 jaar) met een heerlijk diner (kosten € 37). In Tallinn hebben we veel hoofddoelen en subdoelen gezien: veel kerken, musea, parken etc Met de Tallinncard kan je in het openbaar vervoer, krijg je korting op terrassen en heb je gratis entree bij de meeste musea. Ook zijn we bij het openluchtmuseum geweest en nog aan een Oostzeestrand. De Russen zijn hier zeker niet meer populair, maar er lopen er toch nog heel wat rond. De meeste mensen hebben het hier niet breed en verkopen zelfs op de markt eigen schoenen of wat producten uit de tuin. Vandaag mensen gezien die narcissen per stuk verkopen en ook schattige boeketjes maken van kleine paarsebloempjes uit het park, 0,50 € In het openluchtmuseum heerlijk berkenwater gedronken: in het voorjaar wordt dat direct uit de boom getapt, een bijzondere zachte smaak. Wie weet zijn we komende 10 jaar daardoor wel kiemvrij! Het plein van Tallinn kent veel mooie gebouwen: het stadhuis, een apotheek en veel oude hanzepakhuizen. Het is nog niet erg druk: volgende week begint het echte seizoen pas.

Morgenochtend weer terug naar Weeze (prima verbinding met Ryanair en spotgoedkoop). Ook het hotel is een aanrader: Meriton old town hotel (45 euro per nacht dankzij een seniorenkorting voor Henk)

groetjes

Henk en Karin

1. Marga:
    28 april 2011
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag wat gaat het alweer snel allemaal.

Fijne vakantie.
  2. Joop en Trudi:
    28 april 2011
    5 jaar, de tijd vliegt, voor je het weet zijn ook jullie aan de 50. Geniet van al dat moois dat weer te zien is en lieve groeten van ons
  3. Ben&Jos:
    28 april 2011
    Wat nu(kosten € 37)is dat pp of totaal? Waarom vieren we jullie trouwdag niet met z'n allen?

Leuke vakantie verder; B&J
  4. Elvire en Feike:
    29 april 2011
    Gefeliciteerd met jullie jubileum. Wanneer is het feestje?
    Zo te lezen is Tallinn de moeite waard. Jammer dat wij nog (lang) niet in aanmerking komen voor seniorenkorting.
    Volgend weekend reizen we jullie een stukje achterna, wij zullen dan verslag doen vanuit Vilnius.
    Groetjes, Elvire + Feike
  5. Joop en Trudi:
    2 mei 2011
    net even tijd voor jullie !! Druk, druk druk, afgelopen 29.4. mocht ik een K.O. in ontvangst nemen: lid in de orde van Oranje Nassau. Ik was er blij mee!! Jullie verder nog een mooie trip en geniet er samen van.