Reis naar Midden-Aarde

12 november 2011 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Beste mensen, Hier een eerste berichtje: na een paar vluchten zijn we aangekomen in Christchurch. De vluchten verliepen prima: we zijn zo'n 40 uur onderweg geweest, maar dankzij een skycouch heb ik redelijk kunnen slapen (Henk slaapt altijd heel gemakkelijk: kwestie van een schoon geweten) De skycouch was wel krap, echt naast elkaar liggen lukt alleen bij kinderen of hele dunnetjes. Maar met wat passen en meten kan je toch lekker zitten/liggen. We kregen nog een interview met een reisjournalist van de Wall Street Journal, die wilde een artikel schrijven over de skycouch. In Auckland hebben we ons nog wel uit de naad moeten lopen om de aansluiting naar Christchurch te halen: de immigratie verliep niet zo gemakkelijk. Onze schoenen moesten apart gecontroleerd worden, ze zijn erg bang voor allerlei biologische deeltjes die je het land inbrengt. Ik had vooraf de schoenzolen goed geschrobd: ik ben bang dat als het regent, dat er nog sop uit je schoenzolen komt.

Het is hier lente: heerlijk idee. Ik heb een hekel aan herfst en winter: wees nou eerlijk: met een beetje organisatie moet het toch mogelijk zijn om alle rotzooi van de bomen af te krijgen in een weekend. Doe er gelijk 2 weken sneeuw en ijs achteraan en dan is het weer mooi geweest (wintersport duurt meestal ook maar een week). Hier bloeit alles, dus het is mooi om te zien. Hier in Christchurch is het wel fris en het miezert ook, maar we zijn nu toch uitgeteld, dus het maakt niet echt uit Morgen gaan we naar het schiereiland Akaroa. Daar logeren we op een boerderij, waar een pinguinkolonie zit. We zijn heel benieuwd. Ook hopen we Hector dolfijnen te zien, een kleine soort dolfijn. Het is ongeveer 2 uur rijden. We hebben de auto al opgehaald: het is een Ford Focus. Op een krasje of deukje kijken ze niet, het is standaard dat alle auto's beschadigingen hebben door steenslag. De auto zelf rijdt prima, een automaat, dus lekker makkelijk. Wel links rijden, dus even wennen.

Tot later

Henk en Karin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla Boom-Hartman:
    Hallo Karin en Henk,
    Een hele fijn vakantie, ik had je willen sms-en, maar ik had nogal een hektische week. Dus bij deze: veel plezier.
    Groetje Carla
  2. Helmy Borsboom:
    12 november 2011
    Hallo Karin en Henk, fijn dat jullie veilig aangekomen zijn en nu tijd voor het grote genieten.
    We beleven jullie reis zo weer een klein beetje mee.
    veel plezier en groeten,
    Helmy en Ad
  3. Ben&Jos:
    12 november 2011
    Karin zorg je ervoor dat Henk zondag naar Christchurch gaat! Jammer dat het miezert daar, hier het mooiste weer van de wereld.
    Grt. B&J
  4. Marianne en Hellen:
    12 november 2011
    Nu lekker gaan genieten. Ik dacht dat Henk en jij afgevallen waren dan moet het toch passen op zo'n bijzondere vliegstoel! We zijn wel een beetje jaloers, hebben zoveel goede herinneringen aan N-Z Heel veel plezier M&H
  5. Mary:
    Lieve Karin en Henk

Leuk om jullie zo weer te volgen veel plezier.

Groet Mary
  6. Hans en Helma:
    13 november 2011
    he maar dat is toch niet erg zo dicht tegen elkaar liggen in een krappe skycouch nou verders veel plezier

hans en helma
  7. Marga:
    Klinkt allemaal goed.

Nog heel veel plezier

Groetjes Jan en Marga
  8. Elly:
    20 november 2011
    Hoi, Karin en Henk het is weer helemaal leuk jullie
    spannende reis ervaringen te lezen en nog veel plezier.
    Groetjes Chris en Elly