Puglia 2

9 oktober 2018 - Mesagne, Italië

Vandaag alweer de laatste dag van de vakantie! Het weer is wat wisselvallig geweest o.a. een zware onweers/hagel en regenbui gehad ( 1 1/2 dag pijpenstelen geregend), maar verder een lekkere temperatuur en ook nog lekker gezwommen in het zwembad bij de agriturismo. In zee niet gezwommen,die was erg wild.

Puglia is qua landschappen wat saai, maar de kusten zijn erg mooi. Aan de oostkant wordt continu gesurveilleerd met kleine onbemande vliegtuigjes, om evt. illegale immigranten te spotten op zee. Vreemd om dat te zien, want je denkt in 1e instantie dat het grote modelvliegtuigen zijn.

We hebben prachtige steden, stadjes en dorpjes gezien. In Bari ook het gebeente van Sint Nicolaas bezocht. Voor de gelovigen onder ons: hij leeft dus echt niet meer!

In Bari ook het bekende pastastraatje gezien: de vrouwen maken hier orechietti, een pastasoort lijkend op muizenoortjes. Ze maken ze razendsnel, daarna worden ze in bakken gedroogd.

Ook nog in de prachtige grottenstad Matera geweest. Rond een kloof zijn alle huizen, kerken e.d. uitgehouwen in de zachte tufsteen. Prachtig om te zien. Het begon te regenen en Henk regelde zo'n gemotoriseerde 3-wieler om terug te rijden door de gladde straten. Helaas genaaid door Paolo, de bestuurder, want bij het eindpunt wist hij zich niet meer de afgesproken prijs te herinneren!

Gisteren aan de Ionische kust geweest, uitgestorven, maar mooi.Met een klein bootje door Fabio naar Rabbit Island gebracht(Isola Grande), in de lagune. We begrepen natuurlijk dat er konijnen zouden lopen, maar altijd leuk om een Italiaanse konijnen imitatie te zien! Op het eiland struikelde je bijna over de konijnen, langhaar, groot en klein. Verder een prachtig natuurgebied waar we maar met z'n 2-en waren.Je hoefde alleen maar even te bellen naar Fabio als je weer terug wilde.

Verder ook heerlijk gegeten. Favoriet van mij is Fave, een soort dip gemaakt van gedroogde tuinbonen, Daarbij allerlei gegrilde groenten. Een aanrader! Leuke restaurantjes met vriendelijke obers, die allerlei extraatjes op tafel toverden, een cakeje, een mandarijn of een limoncello.

Nu nog maar even de koffers pakken en dan rustig naar de luchthaven, want we vliegen pas rond 18.00 uur.

Foto's volgen nog!

Ciao, Henk en Karin

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ben&Jos:
    9 oktober 2018
    Hoi Karin en Henk,

Ziet er weer goed uit daar, wij doen het wel met Brabandse Oirschot.
    Dat van die bestuurder, ze hebben het uitgevonden die Italianen!
    Goede terug reis.

Groetjes B&J
  2. Fredy:
    9 oktober 2018
    Leuk om jullie verhaal te lezen! We zijn benieuwd naar de foto’s.
    Goede terugvlucht.
    Groeten uit t Dordtse