Bodrum

9 mei 2009 - Amsterdam, Nederland

Beste mensen,

Hier al weer het laatste berichtje van deze vakantie. Zaterdag 2 mei zijn we op de Kaptain Yarkin aan boord gegaan, een originele Turkse gület, een oud houten zeilschip (Flaka cruising). Er kunnen in totaal 12 personen meevaren, maar omdat het nog vroeg in het seizoen is, waren we maar met 6 personen aan boord. Een leuk gezelschap (uiteraard wijzelf), een echtpaar uit New York, maar woonachtig in Tokyo en twee dames uit Nederland. Daarnaast een kapitein Urmit, een kok, een matroos en een leerling. Deze mensen werken ontzettend hard, want zijn van 's ochtends 7 uur tot 's avonds 10 uur voor je in touw. We zijn dus echt in de watten gelegd. De kok Orkan kon werkelijk fantastische maaltijden klaar maken in een bijzonder klein keukentje. Overigens zeer gezond: veel groenten, visjes, fruit. Op het achterdek staat een prachtige tafel en ook heerlijke banken om op te zitten/liggen. Onder het genot van een wijntje of een glaasje raki is het wel heel luxe lunchen of dineren.

Jammer genoeg hebben wqe 1 1/2 dag regen gehad, maar verder uitstekend weer. De hutten waren klein, maar prima, met een eigen badkamertje! De wc stond ongeveer onder de douche, dus het was even goochelen hoe je je moest positioneren. Verder was er alleen warm water als de boot op de motor gevaren had, dus dat was wel een beperking, maar na 2 dagen leer je gewoon om te douchen als er dus warm water is.

We hebben vrijwel alle dagen gezwommen en gesnorkeld, de watertemperatuur was zo'n 17 graden. Niet echt lauw, maar na wat doorademen toch wel goed te doen. De bemanning sloeg zelf nog wel eens een visje of octopus aan de haak, dus verser kan echt niet!

Tussendoor werd er aangelegd in prachtige baaien en we zijn dus echt helemaal tot rust gekomen.

Wat een prachtig land, wat een gastvrije mensen en wat een aanrader voor iedereen! Uiteraard zal ik adressen van websites en foto's later nog toevoegen op de site.

Inmiddels vandaag via Istanbul weer terug gevlogen en dus nu weer de post, mail aan het doornemen en de was aan het doen. Straks nog even boodschapjes halen en dan zijn we echt weer met beide benen op aarde geland!

Groetjes

Henk en Karin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joop en Trudi:
    9 mei 2009
    Bedankt weer voor je reisbeschrijving en leuke voorvallen die jullie allemaal beleefd hebben. Nu weer de "rauwe realiteit van alledag" !!!!!maar ook dat zal wel weer meevallen.
    Samen" all the best" en lieve groeten van ons, Trudi en Joop
  2. hans:
    10 mei 2009
    jullie hebben een heel reiverslag gemaakt hoor!
    ik denk dat jullie turkse ervaring heel anders is dan veel andere nederlanders in hun 5 sterren hotel gr hans
  3. Ger:
    11 mei 2009
    Ik wens niet meer van die jaloers makende mailtjes te krijgen. Zeker niet over mooie baaitjes en lekker eten.

Groeten Ger