Vulkaan

7 augustus 2008 - Quito, Ecuador

Beste mensen,

Vanochtend vroeg opgehaald om de hoogste vulkaan de Cotopaxi te beklimmen. We zijn tot nu toe bijna alle dagen om half zes of zes uur gewekt en dan vroeg in de ochtend al een programma gehad. Het lijkt wel werken! De vulkaan is 5800 meter hoog (zitten in Quito al op 2800 meter), dus het was al een hele rit daarheen. Vanaf 4500 meter zouden we nog 300 meter omhoog lopen, naar de gletsjer, maar de wind blies zo ontzettend hard dat we na 100 meter al terug moesten helaas. Maar bij vlagen hebben we de top goed kunnen zien. Verder de tocht terug was misschien nog wel enger, want het busje waar we mee gegaan waren was niet veel soeps, echt een husselbus. Eerst een lekke band en de rit daarna was ook niet echt comfortabel te noemen, maar het uitzicht prachtig! Weer bijna terug beneden zijn we nog naar een markt geweest: eerst een broodnodige toiletstop. Tegen betaling van 10 cent krijg je het wc papier uitgemeten (ik weet niet of ze de mensen daarbij aankijken). Het wc papier mag ook niet in het toilet gegooid worden, omdat het hier anders snel verstopt. Het bakje daarnaast is bedoeld voor het papier, het stinkt dus lekker. De markt verder leuk om te zien, veel vis, vlees (hele varkenskoppen en varkenspoten), eieren etc.

Nu weer terug in het hotel en eerst een lekkere kop koffie gedronken. Morgen ook weer heel vroeg op om naar het vliegveld te gaan,

groeten van Henk en Karin