Weer thuis

18 december 2011 - Westland, Nederland

De laatste dagen zijn voorbij gevlogen: nog 2 nachtjes hebben we verbleven op het paradijselijke Kawau Island (geen wegen, alleen verkeer met bootjes mogelijk). Helaas zat het weer wat tegen, we hadden azuurblauwe luchten verwacht en een heerlijk zonnetje, maar dat zat er helaas niet in. Een grote depressie in de Tasman Zee (met zware stormen in Australië) veroorzaakte druilerig weer. Maar echte kaaskoppen laten zich daardoor natuurlijk niet door uit het veld slaan en we hebben alsnog gekajakt (er van uitgaande dat we toch nat worden) en zelfs gezwommen (18 graden, dus dat viel ook wel mee). In ieder geval heerlijke verzorging door Dave en Helen (eigen gebrouwen biertjes, heerlijke maaltijden, prachtige etage met veranda en uitzicht op de baai).

Vlucht naar Nederland verliep prima, alleen het laatste stukje stuiterden we over de Noordzee (hoe krijg je een vliegtuig stil in enkele seconden!) Nu dus weer thuis en proberen de draad weer op te pakken.

Wat gaan we allemaal missen?

• Schelpen zoeken en zand verzamelen (prachtige rams horns gevonden, maar man, wat stinken die!)
  • Plaatselijk gebrouwen biertjes en een sav (sauvignon blanc: door mij uitgeroepen tot absoluut lekkerste witte wijn) drinken
  • Vogels horen ipv mobieltjes (alhoewel de tui perfect mobieltjes na kunnen doen)
  • de supercharger van Jan en Martina krijgen bij het ontbijt (dit is een cocktail van wortelsap, gember, ananas, sinasappels) die zorgt voor een super conditie!
  • de prachtige natuur, de wolken, de baaien, planten, pinguïns, dolfijnen, vogels
  • de rust op de wegen en alle kronkelingen door de bergen
  • lunchen/picknicken op prachtige plekjes (eigen brood en eitjes)
  • hokey pokey ijsjes
  • fish and chips (de verste vis die je kunt eten) en green lipped mussels
  • de wandelingen (vooral door Henk)

Maar in ieder geval eerst wassen/strijken, foto's selecteren (wellicht Richard Attenborough nog contacten!), zand en schelpen uitzoeken, nadenken over een volgende vakantie ....... We hebben in ieder geval mooie herinneringen opgebouwd. En natuurlijk weer gaan werken. Henk gaat ook nog werken aan het verfijnen van zijn techniek voor het instappen in een kajak.

Bij thuiskomst in ieder geval een prachtige tekst gelezen (variant op een glas is half vol of half leeg):

"Als je glas niet helemaal vol is, spuug je er gewoon een beetje bij" (komt uit de Libelle, dus wetenschappelijk bewezen!)

Ik heb alvast een paar foto's geplaatst (van de overnachting in de pinguïnkolonie). Verdere foto's volgen.

1. Ellen:
    18 december 2011
    De greenlip mussels hoef je niet te missen hoor, die kun je tegenwoordig gewoon kopen bij Schmidt in Rotterdam! Welkom thuis wel natuurlijk en nog bedankt voor jullie leuke verslagen. Tot de volgende reis zou ik zo zeggen.
  2. Fredy:
    18 december 2011
    Hey, welcome home! Leuk jullie belevenissen e volgen, We ijn benieuwd naar de vehalen.
  3. Joop en Trudi:
    18 december 2011
    dank voor al die leuke en mooie indrukken. We hebben er van genoten.En nu naar de kerstboom, de kerststal, de kerstfuif, de kerstkalkoen en het kertkindje.
    Fijne dagen, een geweldig goed en gezond 2012 en lieve groeten van Trudi en Joop.
  4. Mary:
    18 december 2011
    Fijn dat jullie weer heel huids thuis zijn en bedankt voor alle leuke en mooie verhalen, ik heb ervan genoten.

Liefs Mary
  5. Flip Diderich:
    18 december 2011
    Karin en Henk, heb jullie gevolgd mbv jullie geweldige reisverhaal. Het werkt aanstekelijk, hoewel Annelies de grote stad wel zou missen.
    Heel goede feestdagen en voorspoedig 2012 toegewenst. In het nieuw jaar neem ik weer contact op. Groeten, Flip
  6. Zonneveld Paul:
    18 december 2011
    Genoten van de verhalen. Misschien al de reisvergalen toch maar eens uitgeven. Ze lezen alsof je er bij bent geweest.groet, Paul