This is the continuing story of ......

22 september 2014 - Tewkesbury, Verenigd Koninkrijk

Engeland biedt heel veel afwisseling: geschiedenis, cultuur, ruige natuur, mooie steden, lieve dorpjes, prachtige landschappen, car boot sales, leuke winkeltjes, goede pubs. Inmiddels zijn we aangekomen in the Cotswolds. Het is nu weer prachtig weer.Een paar dagen geleden hebben we een halve dag regen gehad, maar daarna klaarde het weer op. Helaas was dit in Exmoor National Park, dus we moesten met flinke regen en ook nog dichte mist over het heidegebied gaan. Niet echt een pretje.

Onderweg wilde Henk de achterklep van de auto sluiten en hield per ongeluk zijn duim er tussen. Het resultaat was niet zo mooi, gelukkig is hij dank zij intensieve medische zorg en een bierinfuus er weer bovenop gekomen. Wel een flink verband en dat levert weer mooie reacties op.Gisteren zei een serveerster: "Did you hit your husband madam?" Ik zei natuurlijk "ja". Haar reactie was: "Next time try harder love!"

In Cornwall en Devon hebben we een aantal prachtige landhuizen/kastelen bezocht o.a. Lanhydrock en Dunster Castle. Prachtig om te zien is hoe het leven van de bedienden in beeld is gebracht. Landydrock heeft een aantal keukens: één om de groenten schoon te maken en de afwas te doen, een zuivelkeuken, een vleeskeuken, een broodkeuken, een keuken waar taarten e.d. gemaakt worden en een grote keuken waar alles uiteindelijk klaar gemaakt wordt. En dan ook nog met prachtige serviezen, fornuizen e.d. Ook de verblijven van de bedienden zijn te bezichtigen. Ook dat was zeer natuurgetrouw, zelfs met muizenvalletjes. In het bad van the lady of the manor zat een grote spin: ook die hoorde bij het totaalbeeld, gelukkig was hij van plastic.

Ook mooie tuinen gezien, bijv. Glendurgan. Deze tijd van het jaar is natuurlijk het mooiste alweer voorbij, maar toch prachtig om te zien. We hebben een National Trust pass en die geeft toegang tot landhuizen, kastelen, tuinen. We maken er in ieder  geval optimaal gebruik van.

In het afgelopen weekend ook weer een paar car boot sales kunnen bezoeken. Erg goedkoop en vooral serviezen zijn momenteel voor een habbekrats te koop. Bij een stalletje keek ik naar een aantal scherven en die wilde de man me meegeven. Hij had een tafel vol oud blauw serviesgoed en hij wilde dat niet meer mee naar huis terug nemen. Vervolgens verkocht hij alles voor 10 pond (inclusief plastic krat). Hij blij, ik blij, want er zitten prachtige dingen bij. Ook wat kitsch. Diegenen die binnenkort jarig zijn, zijn dus nu gewaarschuwd!

Gisteren ook nog Stonehenge bezocht, de beroemde prehistorische stenenkring. We hebben geen spirituele belevingen gehad, maar het was toch bijzonder om te zien.

Vandaag zijn we in Bath geweest en daar o.a. de Romeinse baden bezocht. Volledig intact en heel bijzonder dat dit zo'n 75 jaar voor Christus is gemaakt. Naast de baden ligt de Pump Room, waar je met Engelse chique koffie of thee kunt gebruiken. Uiteraard kan je ook een glas Bath water nuttigen (noem je dat dan badwater?) Gezellig om tijdens de koffie al levende muziek te horen, in dit geval een klassiek orkestje. Ik ben 15 jaar geleden ook in Bath geweest en toen vonden we het niet zo bijzonder, maar nu een volledig andere indruk gekregen!

We verblijven nu 3 nachten in Tewkesbury. Het hotel ligt op een golfbaan c.q. prachtig park, dus we vermaken ons wel op dit laatste stukje van onze reis.

Dank voor alle leuke reacties en tot hoors!

Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    23 september 2014
    Weer genoten van jullie belevenissen,ik dacht dat de " steenpartij" achter jullie foto jullie hotel was maar het was Stonehengen, vandaar !!.
    Ben wel blij dat ik pas jarig ben geweest en schrok van de regels dat je 15 jaar geleden in Bath bent geweest. Als jullie maar plezier hebben!!!
  2. Helmy Borsboom:
    23 september 2014
    Fijn om de Cotswolds en Cornwall dankzij jullie verhalen weer in onze herinneringen omhoog te halen. Wat heeft Ad toen geoefend om de plaats Bath goed uit te spreken. En wat een gebak hebben ze daar, vooral die sticky toffee pudding. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, behalve die duim van Henk dan. Maar wat een heerlijk advies van die serveerster, die houden we erin.
    groeten van Ad en Helmy