San Francisco

5 september 2010 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

1e echte reisdag en alweer een vol programma: we hebben alweer de pootjes van een teckel!Vanochtend gestart voor een rondleiding door Chinatown. Erg mooi om te zien wat er allemaal te koop is in kruidenwinkels, maar ook een fortune cookie factory bezocht. Pas op als je denkt dat je in een dierenwinkel bent: want alles is voor consumptie, dus ook de kikkers, schildpadden e.d. Henk was een ware held want hij heeft de Chinese versie van bloedworst opgepeuzeld (ziet er uit als een lekkere bonbon) en hij zegt dat het prima smaakte (nog geen Immodium ingezet, dus zal wel goed wezen). Helmy en Ad: jullie weten wat geoducks zijn. Ook hier weer veel van gezien. Voor diegenen die nieuwsgierig geworden zijn: zoek het na op internet: indrukwekkend!

We hebben met Linda Lee, de guide, verder heerlijk gelunchd in Chinatown (gelukkig zonder bloedworst of kippentenen).

Daarna hebben we erg ver gelopen naar de havens, waar we vertrokken voor een tour naar Alcatraz, de bekende gevangenis, waar Al Capone ook gevangen heeft gezeten. Indrukwekkend om het relaas van gevangenen en bewakers te horen (via een audiotour maak je kennis met hen). Het was redelijk frisjes in San Francisco Bay en de Golden Gate Bridge lag volledig in de mist.

Eenmaal van de boot af was het tijd voor een lekker drankje: een Shark Bite (rum, pina colada en aarbeiensap voor de haaienbeet!). En nu eerst maar even rustig aan doen. Morgenochtend gaan we de auto ophalen en dan op weg naar Yosemite, een tocht van zo'n 4-5 uur. Het is een lang weekend vrij (Labour day), dus het zal wel druk zijn op de weg.

Groetjes van Henk en Karin

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne en Hellen:
    5 september 2010
    Leuk jullie verhalen. Bekende verhalen want ook wij hebben deze reis gemaakt. Alleen waren niet zo heldhaftig als Henk Brrrrr! Hoop dat het een beetje weer is in Yosemite want het is er GEWELDI heel veel plezier!
  2. Joop en Trudi:
    5 september 2010
    Hallo saam, hele goede reis en wij hebben altijd het gevoel ook een beetje op vakantie te zijn als we jullie verhalen lezen.
    Geniet ervan want het is weer om voor je't weet.
    Lieve groeten !!!!