Lissabon

13 november 2013 - Lissabon, Portugal

Je leest in de krant dat het erg koud is in Nederland. Tja, wat moet je daarmee als je in de zo'n op een terras in Lissabon zit? 20 graden en een strakblauwe lucht, kortom even de herfstblues ontvluchten. Lissabon is een fijne stad, goed openbaar vervoer, goedkoop, veel te zien.

we hebben de binnenstad verkend, een veerboot over de Taag genomen (lekker visje eten aan de overkant). Gisteren ook het museum van Gulbelkian bezocht, met een prachtige collectie particulier verzamelde kunst:Rembrandt, Ruysdael, Turner, Monet, Manet, maar bovenal René Lalique.

Helaas geen onontdekte schatten gevonden op de vlooienmarkt, maar wel een beschermheilige voor een euro. Die had ik eigenlijk een dag eerder moeten hebben, want in het kasteel van Sao Jorge liep ik iets te enthousiast achteruit om een foto te nemen en ging vervolgens molenwiekend tegen de grond. Gelukkig alleen een geknakt imago, wat schaafwondjes en blauwe plekken. Gelukkig was de camera nog heel (bedankt meneer Nikon!)

Vandaag gaan we naar Belem, langs de Taag. Een klooster bekijken, de beroemde toren van Belem en het monument van de ontdekkingen. En natuurlijk lekker genieten van de terrasjes, want morgen gaan we weer terug naar Nederland.

groetjes van Henk en Karin

1. Joop en Trudi:
    25 november 2013
    terug uit Tenerife, waar het overigens 25 graden was je Lissabonbericht gelezen. Was dus even een vluggertje!!
    Ja, Karin, met vallen en opstaan maak je de mooiste foto's en dat zal jou deze keer ook wel weer gelukt zijn. Groeten van Trudi en Joop.