Naam:
119
Foto’s:
1923

Over ons

Wij, Henk en Karin, houden van reizen. Dat kunnen zijn: actieve rondreizen, stedentripjes, weekendje weg in eigen land. Als het maar niet "bakken" op het strand is (alhoewel een uurtje hier en daar even boekje lezen, wat drinken, kijken naar de zee!) Het liefst maken we één grote reis per jaar en dan nog hier en daar een weekje. In 2008 zijn we een week in IJsland geweest (januari) en een week naar de Kanaaleilanden (Guernsey, Jersey, Alderney, Herm en Sark). In 2008 zijn we naar de Galapagos eilanden en Bonaire geweest.

2009: in mei naar Turkije: eerst een week in Cappadocië, daarna een paar dagen naar Istanbul en toen nog een weekje zeilen bij Bodrum.

In 2010 hebben we een reis gemaakt naar de Verenigde Staten: Californië, Nevada, Utah en Arizona.

In november 2011 gaan we weer een grote reis maken: dit keer naar Nieuw-Zeeland. Heerlijk: 5 weken! We starten op het Zuidereiland bij Christchurch en gaan dan precies tegenovergesteld aan de meeste reizen naar Akaroa (verblijf bij pinguinkolonie), Mount Cook, de Catlins (prachtig maar weinig bezocht gebied), Stewart Island, cruise in de Doubtful Sound, Franz Josef gletsjer, Pancake rocks, Abel Tasman park (met de watertaxi naar een droomhotel), Marlborough Sound. Dan overtocht naar het Noordereiland: Wellington, Napier, Lake Taupo, Rotorua (bezoek aan John en Martina!), Coromandel, Hokianga, Paihia, Kawau Island en dan weer terug.

In september 2012 hebben we een reis door China gemaakt: natuurlijk naar Beijing, vervolgens met de trein naar Xian (terracotta leger), dan vliegen naar Chengdu (pandaberen) en een aantal prachtige dorpen in het Zuiden van China. We reizen individueel en hopen dat onze vertaal app Nederlands-Chinees ons brengt waar we willen zijn. Na alle reizen waar we juist de rust opgezocht hebben, zal dit een echte shock voor ons zijn: veel mensen en veel lawaai. Het is een geweldige vakantie geworden, waar we veel cultuur, natuur en mensen hebben gezien.

Over onze reis

Dit keer gaat onze reis naar het westen van Canada: we starten in Vancouver, gaan dan naar Vancouver Island. Daar gaan we o.a. beren bekijken met een zodiac, snorkelen met zalmen en walvissen spotten. Van Vancouver Island met de ferry (the Inside Passage) naar het vasteland en dan een klein stukje richting Alaska en vervolgens naar Wells Gray Provincial Park, Jasper National Park, the Icefield Parkway en als laatste naar Banff National Park. We vliegen terug vanaf Calgary

Bezochte landen

Wij hebben 54 landen (22%) bezocht:

Amerikaanse Maagdeneilanden, Aruba, Australië, Bahama's, Barbados, België, Britse Maagdeneilanden, Bulgarije, Canada, China, Costa Rica, Cuba, Dominica, Duitsland, Ecuador, Estland, Frankrijk, Griekenland, Groenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, IJsland, Indonesië, Italië, Jersey, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Marokko, Martinique, Mexico, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Panama, Polen, Portugal, Puerto Rico, Rusland, Saint Lucia, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten.