Del monte al mar

13 februari 2018 - Almuñécar, Spanje

Laatste deel van onze reis: Granada en dan terug naar de kust (Almenucar) en morgen naar het vliegveld in Malaga.

Gisteren het Alhambra bezocht in Granada: het weer zat niet mee,want het was grijs en het miezerde. Toch nog een voordeel, want wij waren al om 9.00 uur in het Alhambra en de tuinen van het Generalife waren nog helemaal leeg.Die kans krijg je eigenlijk nooit, want het is later op de dag erg druk. Ook weer veel Aziaten, die bij iedere bezienswaardigheid echt poseren. Foto-avondjes moeten bij hen heel bijzonder zijn! In ieder geval krijgt Henk ook de slag te pakken van het poseren (zie foto's).

In het hotel een bed op wielen, op een gladde ondergrond. Helaas geen remmen, dus een soort freestyle door de kamer heen. Henk was aan het internetten en schoof acuut tussen de muur en het bed in, dus kon nog net door mij "gered" worden. Wel bijzonder ook is een telefoon op het toilet, dat hebben we nooit eerder gezien.

Omdat Granada tegen de Sierra Nevada aan ligt, zijn we vandaag eerst de bergen in gegaan, naar Solynieve (zon en sneeuw), dat ligt op 2000 meter hoogte. Momenteel goed in de sneeuw, Voor Henk een primeur! Het was er heerlijk zonnig, dus we hebben genoten op een terras.

Daarna naar de kust, langs amandel- en olijfbomen, voor de laatste overnachting. Daar aangekomen werd er net een bus met Spaanse "seniores" uitgeladen. Het was alsof we in een Spaanse versie van Hendrik Groen terecht waren gekomen. Er zitten hier erg veel overwinteraars en er worden ook veel animatie-activiteiten georganiseerd, zoals "sjoelbacken" en "bingo"'. We verheugen ons op het sleutelspel vanavond, ook al weten we niet wat het is! :)  We hebben hopelijk de gemiddelde leeftijd wat naar beneden bijgesteld, maar het is ons voorland zullen we maar zeggen.

In ieder geval vanmiddag heerlijk op het strand in het zonnetje gelegen en gekeken naar de turquoise/donkerblauwe zee die de hemelsblauwe lucht raakte!

Tot de volgende vakantie! groetjes van Henk en Karin