Sardinië

24 september 2017 - Porto San Paolo, Italië

beste mensen,

Inmiddels zijn we al weer 5 dagen in Sardinië en genieten volop. We zitten in een fijn hotel in Porto San Paolo, aan de Oostkust. Het hotel heeft, vanaf het zwembad op de 2e verdieping, een prachtig uitzicht op een enorme rotspartij in zee (Tavolara). Water in het zwembad is koud, dus je moet er wel wat voor over hebben om met dit prachtige uitzicht gefotografeerd te worden. Morgen reizen we door naar het zuid-westen (5 nachten en daarna door naar het noord-westen). Het hotel is trendy ingericht en op de wanden zijn allerlei vissen van stof aangebracht. Natuurlijk wilde ik deze creaties beter bekijken en toen stond ik ineens met zo'n vis in mijn handen:hoe kan dat nou? Gelukkig heeft Henk de gaatjes in de muur kunnen dichten met een prikkertje en daarna de vis weer kunnen bevestigen. Daar blijf ik nu wel vanaf!

Sardinië is groot en een ruig eiland. Veel rotsen en grillige kusten. We hebben een mooie boottocht gemaakt naar de Maddalena eilanden, tussen Sardinië en Corsica in.Corsica ligt maar een half uur varen van Sardinië en de veerboten varen frequent. Wel een nepper, want we werden o.a. gelokt met een fotostop op een prachtig roze strand, maar dat is sinds 1984 al volledig verbleekt (verpest door toeristen). Helaas, maar toch mooi. De noordkust heeft wonderlijke rotsen, prachtig afgerond graniet in zachte tinten.

Het weer is heerlijk, zo', 24-25 graden. Af en toe wat wind en 's avonds koelt het goed af, dus ook lekker om te slapen.Het zeewater is ook prima van temperatuur.

Vandaag met de auto naar Cala Gonone geweest, met uitzicht op prachtige turquoise baaien. Op een gegeven moment was de weg afgesloten voor auto's met caravan. En niet voor niets! Steil, smal en eng. Ik ben benieuwd welke eigenwijze Hollander toch met zijn sleurhut deze weg gevolgd heeft (kan alleen met samengeknepen billen zijn!)

Gisteren een tocht naar Orgosolo gemaakt, een dorpje dat bekend is om zijn muurschilderingen. Een mooi tijdsbeeld van de politieke geschiedenis sinds 1975 en ook wat historie van langer geleden. Alle fascistische regimes zijn op treffende wijze weer gegeven. Bijzonder hoe een dorp zichzelf "op de kaart" gezet heeft.

Helaas heeft Henk wel een fashion statement gemist: de felgele zwembroek is hier populair (met dank aan Dries Roelvink). Mogelijk volgend jaar wel weer goed verkrijgbaar in de uitverkoop!.Hij wacht geduldig af!

Tot zover onze belevenissen, we gaan nu lekker wat eten. Henk heeft ook al een pittige wandeling gemaakt naar Capo d'Orso (giga rots in de vorm van een beer) en ook z'n heup houdt het goed!

Tot de volgende mail!

groetjes van Henk en Karin

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rein en Liane:
    24 september 2017
    Wat leuk dat jullie de reisverhalen weer met ons delen. Nog heel veel reisplezier toegewenst.
    Groetjes Rein & Liane
  2. Marianne en Hellen:
    25 september 2017
    Leuk om jullie weer te horen, geniet er lekker van!👍😎😎
  3. Bianca:
    25 september 2017
    Ooooh ziet er heerlijk uit! Geniet ervan en blijf vooral posten, dan houden wij het vakantiegevoel ook nog een beetje vast.
  4. Mary Legerstee:
    25 september 2017
    Imposante foto van (Henk) in het zwembad, prachtig!
  5. Fredy:
    26 september 2017
    Leuk om jullie belevenissen weer te lezen. Mooie foto’s-😀😀
    Geniet er van!
  6. Hans en Helma:
    26 september 2017
    ik zeg je ziet er nog goed uit in dat zwembroekje
  7. Elvire en Feike:
    27 september 2017
    Wij denken dat jullie nog even terug moeten naar dat trendy hotel met de muur-vissen. Die ene die Ka aanwijst, hebben jullie volgens ons ondersteboven teruggehangen.
    Een serieuze tip: geen zand van de stranden meenemen. Dat is streng verboden en daar staan hoge boetes op.
  8. Hans en Helma:
    30 september 2017
    wat bedoel je met We verblijven in een ouderwets hotel, vol met oude meuk het hotel of wat er rond loopt