Laatste blog Sardinie

3 oktober 2017 - Bonarcado, Italië

Alweer aan het eind van deze vakantie! Om 5 uur vannacht gaan we al rijden, om op tijd op het vliegveld te zijn. De laatste 4 dagen hebben we in een leuk hotel in Bonarcado gezeten, een gehucht met 1 hotel, een restaurant en een pizzeria. Het restaurant in het hotel had ook ezel op de kaart staan, helaas was dat uitverkocht. Jammer, ik had het graag willen proberen!

Ver zijn we nog op het schiereiland Sinis geweest, prachtige baaien, mooie stranden, erg rustig. Erg bijzonder zand, bestaande uit kwartskorrels. Absoluut dus verboden om mee te nemen, de boetes zijn erg hoog! Dus dan alleen maar een foto maken. Hier is ook het kattenstrand, dat bij nader onderzoek een kattenkolonie bij het strand is. Blijkbaar worden hier katse bleekneusjes opgevangen. Helaas was een bezoek niet mogelijk, ze hadden een vrije dag! Uiteraard wel door het hek gegluurd en daar toch nog wat felixjes kunnen zien.

Vandaag nog 2 ANWB hoogtepunten kunnen aftikken, dus de score is goed (een basiliek en een middeleeuwse stad).

Nog wel een leermoment gehad met de tomtom: meestal voeren we als bestemming in het centrum van een stad, maar dat werd een beetje eng in een stadje bij ons in de buurt. De straatjes werden steeds smaller en steiler en de zijspiegels konden beter ingeklapt worden. Vanuit een voordeur kon je zo de auto instappen, maar dan had je auto wel een schuifdeur moeten hebben. Uiteindelijk kon ik me uit de auto wringen en ben vooruit gaan lopen om te kijken of het nog wel mogelijk was om door te rijden. Onderweg stonden ook nog auto's geparkeerd, dus die zijn er ook ooit gekomen!

Sardinie is in ieder geval een mooi eiland met prachtige baaien, bergen, flamingo's , heggen van oleanders, cactussen en een turquoise zee. Een aanrader dus!

tot later! Groetjes van Henk en Karin

1. Fredy:
    8 oktober 2017
    Het ziet er mooi uit, krijgen zo een idee van jullie reis. Mooie foto’s👍🏻
    Groetjes, Ruud en Fredy