Andalusië

5 februari 2018 - Ronda, Spanje

Even een berichtje uit Andalusië: we maken een rondreis langs o.a.Sevilla, Granada, Córdoba. We zijn nu in het prachtige plaatsje Ronda, op zo'n 800 meter hoog en dus erg koud. Vannacht heeft het gevroren,maar daardoor was het uitzicht op de bergen rondom Ronda vanochtend spectaculair. Ronda is vooral bekend om de kloof waaromheen het gebouwd is,maar ook om de stierengevechten die hier in een historische arena worden georganiseerd. Buiten het stierenleed toch een prachtig gebouw (aan de overkant van ons hotel). Vandaag ook nog even dulces (koekjes) gehaald bij een klooster vlakbij. Ze hebben daar een soort historische automatiek. Door een draaiend luik mag je je bestelling op luide toon doortetteren en aan de andere kant dragen de nonnen zorg voor je bestelling. Ook nog een kleine aanvulling gekocht voor de verzameling kerststalletjes, het kindje Jezus in een eierschaal. Probeer dat maar eens te vertalen in het Spaans! Lastig als je elkaar niet kan zien!

Morgen gaan we door naar Jerez de la Frontera, de bakermat van de sherry. Eten en drinken is heerlijk, de tapas zijn zalig, dus wat wil je nog meer?

Adios! Henk en Karin

1. Fredy:
    5 februari 2018
    Hola, geniet van jullie vakantie! En ook van de tapas, altijd goed👍🏻
    Groetjes🧤🧤
  2. Marga:
    5 februari 2018
    Veel plezier.. en goeie reis..
  3. Cor brabander:
    5 februari 2018
    Julli zullen me wel een zeur vinden maar jullie zitten in spanje aan een pisa ??????????? toch nog veel plezier daar .
  4. Mary Legerstee:
    6 februari 2018
    O wat heerlijk, geniet ervan!
  5. Carla Boom:
    6 februari 2018
    Fijne vakantie. Jammer dat het zo koud is, maar dat gebeurd bijna nooit. Dus hebben jullie een speciale reis door Andalusië.
    Veel plezier.
  6. Trudi en Joop:
    6 februari 2018
    EINDELIJK WETEN JULLIE NU WAAR HET KINDJE IN DE STAL VAN DAAN KWAM, JAWEL EN WAT WAS ER NU EERDER HET KIND OF HET
    EI???
    hEEL FIJNE EN WARME VAKANTIE VERDER.
  7. Trudy en Ferry Jeursen:
    7 februari 2018
    Heel veel plezier Henk en Karin, leuk om jullie reisverhalen weer te volgen. Groetjes Ferry en Trudy